Olika bett

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lizamiza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 701
Sv: Olika bett

D-rings bett ger en viss hävstångeffekt och används mycket på galopphästar som pullar.

Eggbett är ett väldigt milt bett...

D-ringar fungerar som bettskivor eller parerstänger på ett fullcheekbett, de gör att bettet "tar stopp" mot huvudet och inte glider in i munnen vid stora ledande tygeltag. Ingen hävstång alls...;)

Eggbett har fasta ringar som inte löper på mundelen.

Jag trodde att d-bett hade en viss hävestång effekt??:o

Möjligen pyttelite, om du lyckas få tygeln att stanna kvar i det nedre hörnet av bettringen när du tar tygeltaget. Men det finns ju ingen kedja som mothåll, så det handlar mer om att vrida om mundelen mot tungan än en äkta hävstång.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
251
Senast: Nevermind
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 222
Senast: sweep
·
Utrustning Hej hej, är det någon som vet om ett rakt fullcheek bett eller ett rakt fullcheek äppelbett är tillåtet inom dressyren? Skulle också...
Svar
2
· Visningar
233
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
531

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka