Olika divisioner och ryttare

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Emmie89
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 071
E

Emmie89

Kan jag rida div 3 i höst på en häst som har gått div 2 i våras med ägaren? Vore tacksam för snabba svar!(Har inget TR hemma därför ställer jag frågan här)

Sv: Olika divisioner och ryttare

Det avgör inte TR. Det är olika i olika distrikt eftersom distrikten anordnar division tre och två, mitt tips är att kolla efter ditt distrikts allsvenskreregler. De brukar ligga på distriktets hemsida. :)

Jag kikade lite på Stockholms regler (antar att du hör hemma i Stockholm om du bor i Södertälje).

Det jag kan hitta är

"Ryttare/häst/ponny som startat div II, tilåts därefter inte starta i div III i samma gren inom den närmaste 12-månadersperioden.
Syskonregeln TR1 mom 132 gäller inte allsvenskans olika divisioner."

Som jag förstår det är det inte OK.

Undantag kan ges vid stadigvarande ryttarbyte efter tillsånd av SvRF, står det lite längre ner i samma text. Du kan själv läsa... http://www2.ridsport.se/stockholm/files/{5F908A08-588B-4ECD-B883-EF9972E88080}.pdf

aaa hitta den där. Men tack ändå! :)

kan Huvudmoderator radera denna tråd?

Liknande trådar

Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan... 2
Svar
30
· Visningar
2 391
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 387
Senast: mars
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 407
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 582
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈