Olika uppvärming för källare

Diabetikern

Trådstartare
Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis golvvärme.

Blir iskallt att gå ned och duscha mm. Funderar nu på hur man kan göra en uppvärmning på detta utrymme.

Förra ägarna hade ett extra element stående. Provat att ha igång det men tycker inte det gör någon skillnad.

Funderar på om det finns någon enklare variant av en luftvärmepump att sätta in kanske?

Någon som har något bra tips på hur man an värma upp detta utrymme så man slipper frysa ihjäl för att ta en dusch :D
 
Jag hade satt in en luft/luft värmepump

Gjorde det nyss i en del av huset där vi endast hade el element och vilken skillnad det gjorde på typ av värme, men framförallt förbrukning
Lite inne på denna lösning också

Har ju redan en luft/luft i resten av huset ( + 2 kaminer) men tycker de blir så himla stora för det lilla utrymmet
 
Det finns ju mindre liknande varianter, men som inte har en utedel, utan endast själva innedelen.

Vet själv inte hur effektiva dessa är i jämförelse

Men även luft/luft finns ju i olika storlekar
 
Behöver du det bara för komfort när du är där eller även för generell uppvärmning av utrymmet ?
Är det bara för komfort när du är där hade jag satsat på en värmefläkt just när du är där.
Behövs det generell uppvärmning kan en luftvärmepump vara ett bra alternativ. Men håll dig borta från monoblock utan ta en med både inne och utedel.
 
Behöver du det bara för komfort när du är där eller även för generell uppvärmning av utrymmet ?
Är det bara för komfort när du är där hade jag satsat på en värmefläkt just när du är där.
Behövs det generell uppvärmning kan en luftvärmepump vara ett bra alternativ. Men håll dig borta från monoblock utan ta en med både inne och utedel.
Jag har en luft-luft till hela huset dock räcker det inte i källardelen där det är helkaklat och bara lite golvvärme i en del av utrymmet så behöver kombinera med något mer.

Just nu har jag skaffat en liten fläkt som jag ställt att gå på timer lite under dygnet för att boosta och det har gjort stor skillnad.

Vill inte ha 2 st utedelar utan någon mindre modell :)

@Derivata Tusen tack nu verkar den ha utgått hos de flesta men ska söka efter en liknande :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp