Olycksfallsförsäkring och journal

Nebraska

Trådstartare
Igår var jag med om en liten olycka ( läs hästspark) och besökte akuten. Nu behöver jag läkarjournalen till mitt försäkringsbolag. Hur får jag den enklast?

Jag har inte behövt lämna in journalen. Det har räckt att säga att jag uppsökt läkare och lämna in kvittot på besöket.

Om sjukhuset du var på har journal på nätet borde du komma åt dem via mina vårdkontakter, eller begär ut anteckningar via dem du var hos (ring). Egentligen borde försäkringsbolaget begära ut det själv (med fullmakt från dig), vi får sådana beställningar hela tiden så det tycker jag de ska serva sina kunder med.

Om sjukhuset du var på har journal på nätet borde du komma åt dem via mina vårdkontakter, eller begär ut anteckningar via dem du var hos (ring). Egentligen borde försäkringsbolaget begära ut det själv (med fullmakt från dig), vi får sådana beställningar hela tiden så det tycker jag de ska serva sina kunder med.
Är ett försäkringbolag med typ noll service. Kan jag ringa till akuten alltså?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att min vårdcentral har fått sin chans nu och jag behöver byta. Min nuvarande vårdcentral gick jag till för att det var...
Svar
9
· Visningar
574
Senast: hundtant
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag har operationstid om knappt en månad men har pratat med operationskoordinatorn att jag vill få första möjliga återbudstid och med...
Svar
15
· Visningar
626
Senast: bumpo
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
392
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka