Om man vill möblera i retro/50-60talsstil men med

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Rie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 008

Rie

Trådstartare
en modern touch, vad kan då denna moderna touch bestå av?
Möblerna finns. Ge mig tips!

Sv: Om man vill möblera i retro/50-60talsstil men med

Kanske riktigt moderna lampor? Men det finns ju så fina i 50-talsstil också.

Sköna, färgstarka, underbara, snygga, tidlösa Marimekkotyger Gardiner, kuddar, stolsitsar, en hel våd på en vägg, istället för fonvägg av tapet. Plus en stoooora matta i matchande färg. Inget beige/grå/vitmesigt...

http://www.klaraofsweden.se/webshop/

Jag skulle nog hålla det avskalat i grunden. Ex vitt och stilrent på väggar, stilrena mattor. Sen har du ju retromöblerna och kan lägga till lite detaljer antingen i stilrent modernt eller retro beroende på vilket håll du vill balansera åt.

Är nog lättare att komma med tips om man får se bilder på möbler och rum :)

jag skulle väl säga att tar man bort möblerna så är det väl färgerna som är kvar. Mörka färger med abstrakta och "buffliga" mönster känns 50-60 tal tycker jag. Så skulle man göra det mer modernt hade jag nog valt ett mer nedskalat färgval. Och kanske plockat in mönstren på kuddar och liknande om man nu gillar dom! min far har en hel del 50 tals möbler nuförtiden. Han har allting väldigt avskalat och rent runtom, inte min stil men det gör sig väl tillsammans tycker jag

Liknande trådar

Hemmet Mitt vardagsrum är trångt och omysigt. Min plan för att råda bot på detta har varit att slänga ut gamla, stora soffan och det stora...
Svar
17
· Visningar
813
Senast: MiaMia
·
R
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
322
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hemmet Jag har funderingar på att flytta från min lägenhet, eventuellt tillfälligt ett år. Det är av skäl som jag kommer få hyra ut i...
Svar
12
· Visningar
699
Senast: Acto
·
Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
381
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31