Om ni saknar lite gullighet denna måndag


Haha gulligt!
Brandmän verkar generellt ganska gulliga!
Min bror jobbade som brandman innan han bytte bana och de var ofta ute på dagis/skolor.
Hörde även en story om att de räddat en katt vid en villabrand. Familjen stod utanför och barnen grät pga katten var kvar inne. Vettefan om det är riktigt "enligt handboken" att rökdyka efter en katt men ut kom den ;) Med lite syrgas överlevde den :heart
 
Senast ändrad av en moderator:
Du är gullig som tycker det är gulligt :love:
Haha! :D Jag fick tårar i ögonen när jag kom till
Tre timmar senare, när de åt satt och åt middag, ringde det på porttelefonen. I dörren stod fem brandmän i full mundering som frågade om det bodde en Teodor där.
– De hade fått hans nappar och ville ge något tillbaka. Han fick en nalle ut ifall att han skulle sakna sina nappar, säger hon.

Jag kanske har en väl stark inlevelseförmåga i vissa saker. Jag såg framför mig hur Teodor liksom svimmade av hänförelse.
 
Haha! :D Jag fick tårar i ögonen när jag kom till
Tre timmar senare, när de åt satt och åt middag, ringde det på porttelefonen. I dörren stod fem brandmän i full mundering som frågade om det bodde en Teodor där.
– De hade fått hans nappar och ville ge något tillbaka. Han fick en nalle ut ifall att han skulle sakna sina nappar, säger hon.

Jag kanske har en väl stark inlevelseförmåga i vissa saker. Jag såg framför mig hur Teodor liksom svimmade av hänförelse.
Precis där tårades även mina ögon. :D
 
Men ååhhh :love::love::love:

Påminner mig om när dottern blev limmad i ögonbrynet på akuten mitt i natten då kom ambulanssköterskorna och tog med henne ut till bilen där hon fick en nalle och testa blåljusen. Helt plötsligt hade hon glömt gigantus såret i pannan :heart

Hejja alla blåljuspersonal!!
 
Men ååhhh :love::love::love:

Påminner mig om när dottern blev limmad i ögonbrynet på akuten mitt i natten då kom ambulanssköterskorna och tog med henne ut till bilen där hon fick en nalle och testa blåljusen. Helt plötsligt hade hon glömt gigantus såret i pannan :heart

Hejja alla blåljuspersonal!!
Så himla bra sätt att få det att sluta lyckligt för henne! :love:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 410
Senast: Stereo
·
Äldre Jag inser att jag jag antagligen bott under en sten eller nåt, när jag läser denna artikeln...
58 59 60
Svar
1 198
· Visningar
54 487
Senast: Blue
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
21 031
Senast: LenaH
·
Katthälsa Mina tre huskatter och jag ska förhoppningsvis på nya äventyr tillsammans, då jag kommit in på en utbildning i England till hösten. Igår...
Svar
16
· Visningar
5 169
Senast: Millz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Psykisk (o)hälsa

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp