Omdömen om FreeForm

Rucksack

Trådstartare
Hej, alla! Det har blivit dags för mig att skaffa sadel till min 3-åring som snart ska ridas in. Jag hade tänkt skaffa en StarTrekk Comfort, som jag provred på en annan häst och verkligen gillade, men den passade inte alls på min kuse - saldegjorden hamnade nånstans mitt på magen. Såg att FreeForm har en variant där sadelgjordsstropparna sitter längre fram, vilket verkar bra. Ni som har FreeForm, är det nåt ni rekommenderar? Kan man även rida markarbete i den, eller är den en mer renodlad distanssadel? (Inga skolor över marken, bara vanlig hem-dressyr;) Jättetacksam för svar!
Ingrid

Sv: Omdömen om FreeForm

Jag har bara provat en med normal riggning.
För mig så var den skön att sitta i. Jag tycker nästan att det mer är en dressyrsadel än distanssadel. Men absolut väldigt skön.
Man hamnade dock ganska långt ovanför hästen.
Tycker absolut du ska låna hem en och prova för att se vad du o hästen tycker.
// Linda

Jag har haft en. Jag gilade den inte för jag satt så långt ovanför hästen. Men hästen gillade den och mjuk o skön är den :D

Tack för svaren! Hm, långt upp, säger ni. Det låter ju mindre bra, fast det är nog bäst att testa, som sagt. Vad finns det för andra bra alternativ om man vill ha en sadel som funkar både till distans och dressyr? Och så en fråga till! Är det nån som har provat en Gaston Mercier? Jag tycker att de verkar jättefina, men det kan bero på att jag är ett franco-fån!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
20 330
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Hej! Hoppas få lite kloka råd och vägledning från er hundkunniga! Jag och min sambo har i flera år varit sugna på att skaffa hund och...
Svar
3
· Visningar
1 638
Senast: Lady_A
·
Utrustning Jag har idag provat en bomlös sadel. Jag har länge varit nyfiken på bomlöst och tyckt det skulle vara PERFEKT till valacken som är ett... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 382
Senast: Lord Owen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka