Bukefalos 28 år!

OMG nu är det kokta fläsket stekt!

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

smulis27

Jag är gravid igen! :bump:

Vi vill ha tätisar och har inte skyddat oss efter att Viktor föddes så vi är jätteglada att det tagit sig så fort. MEN: herreminskapare vad rädd jag är!

Jag är rädd för trettitusen grejer den här gången, att det ska bli missfall, att jag ska må sämre än förra gången, att snittärret ska spricka och allting ramla ut i v 20, att det ska bli en premis igen, att det ska bli ett till kejsarsnitt, att vi inte ska ha råd med förlossningen (gick på 10 000 sist) och sådär mal alla tankar. Helt sjukt hur många så diametralt motsatta tankar kan finnas i samma huvud...

Jag är bara i v 6 så det kan ju hända mycket än. Mår förträffligt än så länge i allafall. Ville bara dela med mig och skriva av mig lite.
 
Sv: OMG nu är det kokta fläsket stekt!

Grattis grattis!!! :bump:

Oroa dig inte för mycket bara, tror att det går bättre om man slappnar av om tänker positivt!! (kommer från en pessimist på det egna barnområdet :idea: )
 
Sv: OMG nu är det kokta fläsket stekt!

Grattis smulis och anhe :bow:

Det är ju inte större risk för krångel med den här graviditeten (och kejsarsnittsärr spricker inte) men det vet du väl egentligen ;)

Lycka till :)
 
Sv: OMG nu är det kokta fläsket stekt!

ehh :confused: :confused:

Kostar det pengar att föda barn idag???

Är det verkligen så?
 
Tack!

:) Tack!

Jo, rent rationellt fattar ju alla såna där riskbedömningar, men mina rädslor är helt irrationella... Ja, ja, det kommer iaf inte bli någon utlandsflytt i v 28 den här gången om jag kan hindra det! :D

ahne: kul att ha någon att följa som kan hålla reda på veckorna då! själv är jag glad om jag kommer ihåg vilken trimester jag är i! :D
 
Sv: OMG nu är det kokta fläsket stekt!

Grattis!!!
Oj, så dyrt det var att få barn i USA då!! Det kan man inte tro på vissa där, tycker att det verkar som vissa bara ploppar ur sig barn men de ser knappt ut att ha råd att ha kläder på kroppen (kollar allt för mycket på drPhil, Oprah mfl :smirk: )

Klart att du oroar dig, det gör ju alla!!!
Håller tummarna för att allt ska gå bra!!
Tycker inte det var längesedan du "beklagade" dig över att din biologiska klocka klämtade högljutt men din dåvarande sambo inte ville ha, och nu har du ditt tredje barn på g :banana: . KUL!
 
Sv: OMG nu är det kokta fläsket stekt!

Tokmaja skrev:
Grattis!!!
Oj, så dyrt det var att få barn i USA då!! Det kan man inte tro på vissa där, tycker att det verkar som vissa bara ploppar ur sig barn men de ser knappt ut att ha råd att ha kläder på kroppen (kollar allt för mycket på drPhil, Oprah mfl :smirk: )

Först av allt; Grattis till båda dig, Smulis och Ahne! :banana:

Tokmaja,

Sjukhusvård kostar pengar i USA, det stämmer. Men om man ingen inkomst har eller en mycket låg sådan, så får man föda barn på statliga sjukhus. Då betalar man ingenting, alternativt får en avbetalningsplan som är relaterad till den inkomst man har.

Det mesta täcks dock av försäkringen - om man har en sådan, och den får man ofta via sitt jobb.
 
Sv: OMG nu är det kokta fläsket stekt!

Grattis Smulis och Anhe

Hoppas att allt går bra för er. Själv har jag ca 35 dagar kvar till
beräknad förlossning:)
 
Sv: OMG nu är det kokta fläsket stekt!

Grattis Smulis och Anhe!

Klart att kommer gå bra Smulis. Friskt vågat tycker jag att skaffa två så tätt, men de små kommer ju få ha mycket glädje av varandra snart :)
 
Sv: Tack!

Hur tätt har du mellan barnen? För min del blir det 22 månader mellan lilltösen och den väntade. Jag har noll koll faktiskt på graviditeten, stor skillnad på den här gången och förra. Men det kommer väl, det är ju så färskt nu.
 
Sv: OMG nu är det kokta fläsket stekt!

Grattis grattis! :)

Haoppas du får gå full tid den här gången och att du kommer fortsätta må bra! :)
 
Sv: OMG nu är det kokta fläsket stekt!

Man får gratulera!! :bump: :D
Jag ska tänka på dig och hålla tummarna för att det ska går bra.

Vår Ella är så otroligt snäll så att jag också skulle vilja ha en tätis, men jag vet vad sambon tycker så att jag får nog vänta ett tag till...

// K
 
Sv: OMG nu är det kokta fläsket stekt!

Då min hjärna jobbar på övertid så fick jag en bild i huvudet :
Man kommer in på sjukhuset och möts av personalen som säger -men du har ju inte råd att föda... det är bara att knipa åt hårt ;)
 
Sv: OMG nu är det kokta fläsket stekt!

GRATTIS! :bump: :banana:

Håller tummarna för att du får en bra graviditet! :love:
Du lär väl inte må mer illa än sist iaf :eek:
 
Sv: OMG nu är det kokta fläsket stekt!

Tack allihop!

Jo, vi har försäkring, men det kostade för att det blev premis sist. Det täcktes inte helt tydligen utan man var tvungen att betala självrisk...

Alla mina rädslor är helt irrationella, men det kan jag inte göra något åt just nu. Jag ska träffa min förlossningsläkare på måndag och diskutera igenom vad som hände sist, hur stor risk det ör att det händer igen osv. Vi ska också försöka ha en doula med på förlossningen denna gång, det var en STOR miss att inte ha det sist, ser jag såhär i backspegeln. Vi ska också diskutera eventuell preventiv medicinering för att stävja förlossningsdepression den här gången. Jaja, det är i allafall långt ifrån klart att allt går bra, det är bara att ta en dag i taket och hopas att det snart är juli :)

Glada är vi i allafall trots alla dessa jobbiga känslor. Känns helt fantastiskt!
 
Sv: OMG nu är det kokta fläsket stekt!

Hoppas att allt går bra nu och att du får må bra så att du kan njuta av livet och barnen.

Hur länge blir ni hvar där borta i Amerikat?
Och hur tar den äldsta sonen det hela?
Har han varit över och hälsat på?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp