omhoppning

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare hoppryttare_Miró
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 827
H

hoppryttare_Miró

stämmer detta?

Mållinjen för fas 1 är startlinjen för fas 2?

är det så på alla tävlingar? eller bara vissa?
det står att det ska vara det i A:0/A:0, men vissa klasser gör inte så.:crazy:

Sv: omhoppning

Ja, mål i fas 1 är start i fas 2 vid A:0/A:0 Kan inte tänka mig att man kan göra på ngt annat sätt faktiskt under dem åren jag tävlat så har jag aldrig vart med om ngt annat än så.

Ibland står det A:0/A:0 30 sek.
Då är det "gamla" A1:d alltså man får ny startsignal och har då 30 sekunder på sig att start omhoppningen.

Står det bara A:0 är det tidshoppning.
A1:a är ju som det var förr.

lundsbo skrev:
Ibland står det A:0/A:0 30 sek.
Då är det "gamla" A1:d alltså man får ny startsignal och har då 30 sekunder på sig att start omhoppningen.

Står det bara A:0 är det tidshoppning.
A1:a är ju som det var förr.

Jag gör ditt svar lite tydligare.

Står det bara A:0/A:0 i proppen så är mållinjen i fas 1 startlinjen i fas 2, alltså gamla A1:c.

okej tack så mkt...för på klubb tävling har jag varit tvungen att springa upp till domarna och fråga för det hände min kompis, när det var två faser och fas1 var mål och start för fas2 men hon blev diskad. och nu ska jag ut på regional tävling då därför undrar jag:) tack för svaren

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: Elo
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 020
Senast: Mli
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 191
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Hej, jag och min sambo har köpt en liten hästgård. Det är stall och bostadshus på en fastighetsbeteckning om ca 2,6ha med 1ha skog, 1ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 481
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka