Bukefalos 28 år!

Ommålning Agapi-inspiration!

Armani__

Trådstartare
Ja som många vet har Agapi målat om mycket i sitt hem till vitt, vitt och vitt - helt enkelt underbart!!
Och jag blev inspirerad, verkligen! I helgen tog jag tag i det och målade vårt vitrinskåp, äntligen! Det var svart tidigare och nu blev det såklart vitt.
Bytte även dörr-knoppen som tidigare var en stor svart "plupp"

Och så bilder såklart!
Såhär såg det ut tidigare, svart och dystert. Dessutom var färgen avskavd lite här och var:
16407574.jpg


Efter 3 lager grundmålning och 2-3 lager lack-färg så blev resultatet såhär:
L%C3%A4genheten,+Vinsl%C3%B6v+006.jpg


L%C3%A4genheten,+Vinsl%C3%B6v+007.jpg


Så, vad tycker ni? Själva är vi super-nöjda med resultatet!!
Dock är jag lite allergisk mot glas-skåp, men eftersom samon gillar glas och inte tycker att jag ska sätta tyg/spets för glaset på insidan så får jag väl låta det vara, just nu iallafall. Vad tycker ni? Ska jag låta det vara eller tyg hade kunnat bli fint?
 
Sv: Ommålning Agapi-inspiration!

Vitt is the shit!

Vad är det för typ av färg? Funderar på att måla om min ektvbänk vit, men är lite osäker om det blir fläckigt och konstigt.

Men jag är sååå sugen på att måla om den.

:laugh:
 
Sv: Ommålning Agapi-inspiration!

jag tycker faktiskt det var snyggare i svart,,,,, men om du frostar glaset eller sätter tyg blir det nog snyggare som vitt :)
 
Sv: Ommålning Agapi-inspiration!

Vitt is the shit!

Vad är det för typ av färg? Funderar på att måla om min ektvbänk vit, men är lite osäker om det blir fläckigt och konstigt.

Men jag är sååå sugen på att måla om den.

:laugh:

Kan bara hålla med dig!
Jag valde en vattenbaserad grundfärg och lackfärg från Becker (om jag minns rätt). Luktade ingenting i princip, tack och lov!
Ska måla om vår hall-bänk också, kanske redan till helgen. Är sugen på att måla om sängen också, men det är ett enormt projekt, haha! Har en Malm-säng från IKEA med sådana sängbord som man skickar in i sänggaveln. Det blir ett projekt en annan dag :D
 
Sv: Ommålning Agapi-inspiration!

jag tycker faktiskt det var snyggare i svart,,,,, men om du frostar glaset eller sätter tyg blir det nog snyggare som vitt :)

Oj, jaha. Kan absolut inte hålla med om det, men det är kanske för att jag såg skiten varje dag och har en viss förkärlek för just vitt.
Vill ju sätta tyg på insidan, eller allra helst spets, men sambon tål inte riktigt den stilen, så jag får väl försöka bearbeta honom ett tag till..
 
Sv: Ommålning Agapi-inspiration!

Ska du fortsätta inreda med spritflaskor i skåpet, sätt på tyg.
Tar du bort flaskorna, behöver du inget tyg.
Att inreda med spritflaskor är aldrig snyggt.
Oavsett om skåpet är vitt eller svart.

(och målade du bara på vitt på svart? Hade det inte varit lättare att ha slipat det översta lagret med färg innan du målade?)
 
Sv: Ommålning Agapi-inspiration!

Ska du fortsätta inreda med spritflaskor i skåpet, sätt på tyg.
Tar du bort flaskorna, behöver du inget tyg.
Att inreda med spritflaskor är aldrig snyggt.
Oavsett om skåpet är vitt eller svart.

(och målade du bara på vitt på svart? Hade det inte varit lättare att ha slipat det översta lagret med färg innan du målade?)

Nej jag förstår din tanke och jag håller fullständigt med. Vill verkligen inte ha sprit-flaskor synliga ochinte glas heller för den delen, tycker det är väldigt fult. Men eftersom vi är två här hemma kan jag inte bara köra över min sambo, som egentligen äger skåpet, och som tycker det är fint med glas-väggar i skåpet.

Jag gjorde helt enkelt det bästa av situationen och målade skåpet, kunde inte bli mycket värre.

Du menar att jag skulle slipat väck den svarta färgen? Ruggade endast upp ytan och målade, eftersom jag bara hade sandpapper.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi tycker inte om kakel och klinker i vårt badrum, men det är inget fel på det egentligen förutom utseendet. När vi flyttade in hade vi...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
10 862
Senast: Daff
·
Kropp & Själ Och jag önskar innerligt att de hade rätt men så är tyvärr inte fallet... :( Hur orkar man kämpa mot en så stor och fullständigt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
12 866
Senast: Nethril
·
Hemmet Okej nu behöver jag lite smakråd här. Så här ser min lägenhet ut nu http://www.styleroom.se/album/36244 (så ni ser vad som passar...
Svar
19
· Visningar
8 003
Senast: Buck
·
Hemmet Har just nu ett helt okej kök, men lite små tråkigt kan jag tycka. Luckorna är vita, kaklet vitt och diskbänken i stål samt vissa...
Svar
8
· Visningar
2 356
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp