Omplacera hund, skriva papper?

Lycanthrope

Trådstartare
Hur skriver man bäst och säkrast papper på att hunden omplaceras?
Drömfamilj med hästgård på landet, de får pengar nästa vecka så det ska skrivas in i kontraktet.

De har redan hundar idag så de verkar seriösa och jättetrevliga.

Hur skriver man lämpligast?
:D

Sv: Omplacera hund, skriva papper?

Bästa är skk's köpekontrakt. Finns inte det, så kan man använda det kontrakt som finns i dogdata. Det täcker in det mesta det också.

Och ett råd: lämna inte ut hunden innan du har pengarna i handen..
Råd nr 2: Veterinärbesikta hunden innan överlåtelsen..

Senast ändrad:

När jag träffar dem och om jag känner att de är rätt, så är inte pengar så viktigt.
Det handlar mest om en symbolisk summa.

Dogdata?

Ett hundregisterprogram för eget bruk :) Mkt praktiskt när man som jag har många hundar ;)

Så här ser ett sådant kontrakt ut..

Tack!

Jag har ingen skrivare, gaah!
Kan man skriva snyggt för hand?

Och i övriga anteckningar skriva att pengar ska vara inkomna senast *datum*, samt att papprerna skickas och ordnas så fort pengarna kommit. Och att de står för alla veterinär kostnader osv?

Visst kan man skriva för hand och skriva in när pengar ska vara inbetalda etc.

Jag menar att om något händer hunden innan pengarna kommit in och alla papper fixats, så får de stå för det.
De har det ekonomiska ansvaret för allting.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 612
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 795
Senast: Nota
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 584
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 153
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka