Bukefalos 28 år!

Omplaceringshund....

Hera

Trådstartare
Vad tycker ni är ett lämpligt pris för en hund som behöver omplaceras. Tänkte på en större hund.....
 
Sv: Omplaceringshund....

Beror väl på om den är renrasig, hundens ålder osv.
 
Sv: Omplaceringshund....

En renrasig, inte allt för gammal 1-3 år. Hjälper en kompis att leta och priserna varierar jätte mycket...
 
Sv: Omplaceringshund....

och på hur utbildad den är, om den kan användas till avel osv. men om vi tar en oreggad 1,5 åring utan problem men inte så högt utbildad så skulle jag nog betala max 1500. det finns en skitfin hanne till salu men den får ej tävlas eller avlas med och på den är priset 8000. dock väldigt högt utbildad. min omplac tik fick jag för 0 kr inkl lite mat, koppel och halsband. hon var dock ett riktigt vrak och har kostat mig några tusenlappar och mycket möda att få ordning på.
 
Sv: Omplaceringshund....

Tyvärr så är det ju ofta så man hittar dem, som vrak. Eller outbildad då det inte funnits tid eller kunskap.....Har sett en del annonser nu där vuxna hundar som bara gått valpkurs kostar lika mkt som en valp och det tycker jag är mkt....
 
Sv: Omplaceringshund....

naturligtvis ska man inte betala fullt pris för en sån hund. som hunden ovan, utbildad elit skydd, sök, spår och rapport... 8000... då kan man komma upp i såna summor. en fullt frisk reggad som gått ett par kurser kanske 4-5000. max.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Haft ett fantastiskt penionärspar på besök för att träffa en av mina hundar. Hunden skulle få det otroligt bra hos dem, men det som...
Svar
16
· Visningar
2 290
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Om man vill slippa vintern med kyla och snö vilket land är då lämpligt att vara i med hundar? Gärna runt 20-22 grader.
2
Svar
26
· Visningar
1 755
Senast: Wingates
·
Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 085
Senast: Petronilla
·
Hundhälsa Jag har en hund som inte vill äta, jag tycker att jag har testat en massa olika foder och toppingar men ingenting duger. Tänkte därför...
2
Svar
33
· Visningar
1 974
Senast: Kivina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp