onormal trötthet - erfarenheter?

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 3 659

ameo

Trådstartare
Moderator
Min 14-månaders son har de senaste dagarna varit oerhört trött. Från att ha sovit en - två gånger/dag har han de senaste dagarna i princip mest bara ätit och sovit, det har blivit 3-4 sovpass/dag och ändå fulla nätter.

Jag har inget minne av att någon av hans tre äldre syskon haft något liknande, så givetvis börjar man ju tänka åt sjukdomshållet, även om han kanske inte direkt verkar vara sjuk. (alltså, han har ingen feber, inga förkylinssymptom eller liknande) En annan tanke är om det kan vara en tillväxtfas som tär så på krafterna? Eller har han blivit allergisk?

Jag ska försöka få tag på vårdcentralen i morgon för att rådfråga, men är ändå nyfiken på om någon annan här har erfarenhet av onormalt trött ettåring?

Sv: onormal trötthet - erfarenheter?

Fredrik har oxå haft perioder där han har varit otroligt trött, han reagerar oxå väldigt mycket på växtvärk, han kan vakna mitt i nätterna och bara gråta över hur ont han har i sina ben. Nu är han ju snart 5 år men det här har märks av hela hans liv.
Men det skadar ju aldrig att kolla upp med läkare om du är orolig, det kan ju var så att han känner av pollen, jag börjar tro att jag reagerar på det i år, jag är oxå orimligt trött, och kliar i ögonen hela tiden...

Maja (15 mån) har precis haft en sån period på ca en vecka. Hon vaknade vid 9, åt frukost, lekte 5 min sen somnade hon sov från ca kl 10-13, åt lunch, satt hos mig och myste lite, somnade då ofta igen och sov ytterligare 2-3h... sen på kvällen var hon lite piggare o lekte en del, somnade för natten runt 20-21 och sov 12 h igen....

BVC kollade henne och trodde det var en tillväxtfas och det stämde nog för när vi mätte henne igår hade hon vuxit 3 cm på en månad.

Nu är hon precis som vanligt igen, sover 12h i sträck på natten, samt 1,5-2 h en gång på dagen!

elias hade oxå en sån period strax innan han blev året och som ia_ skrev så tror jag oxå det var en tillväxtperiod för den månaden växte han 4:eek:cm.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 747
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 016
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag blir bara tröttare och tröttare. Får mindre och mindre energi. Feber har jag flera dagar i veckan, någon/några timmar åt gången... 8 9 10
Svar
189
· Visningar
16 680
Senast: Bri
·
Kropp & Själ (det har tagit mig ex antal timmar att våga/orka skriva det här så snälla, var snäll med mig) Jag mår inte så bra just nu så om något...
Svar
1
· Visningar
1 018
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår