Bukefalos 28 år!

Ont efter lagning

_FiA_

Trådstartare
Hur pass ont är det normalt att ha efter en lagning?

Jag var iväg klockan 3 idag och lagade en tand som tidigare är rotfylld. Det hade lossnat en stor bit lagning (typ en 3djedel av tanden) som som nu har lagat. Hon hade även på en kräm som skulle få tandköttet att dra sig undan, som jag förstod det som... eftersom jag varit utan tandbiten ett tag så hade tandköttet lagt sig lite ivägen.

Nu när bedövningen har gått ur så gör det sjukt jävla ont.. har tagit 2 alvedon och en ipren och nu är det väl så att jag står ut men det gör fortfarande riktigt ont. Är det normalt att ha så pass ont efter en lagning? Tanden borde ju vara "död" eftersom den är rotfylld tidigare.. Kan det vara den där krämen som skulle få tandköttet att dra sig undan som gör så pass ont? :crazy:
 
Sv: Ont efter lagning

Har haft sinnessjukt ont efter att de dödat nerverna i en tand som ska rotfyllas.
Tänkte som du, att om den är död så bör det inte kännas, men det gör det tydligen ändå. Bara för att någon varit där och rotat runt. Det tog någon dag innan det slutade. Åt som du, 2 alvedon och 1 Ipren. Fick upprepa den dosen flera gånger.
 
Sv: Ont efter lagning

Är tanden sedan tidigare rotfylld så ska det ju absolut inte göra ont. Tanden är ju som du säger död. Jag bytte en trasig fyllning i en rotfylld tand och tog samtidigt bort en början till hål i samma tand och det behövdes ju inte ens bedövning. Det låter ju mer som om det är själva tandköttet som det gör ont i, eller kan tandläkaren ha råkat skada någon tand bredvid?
 
Sv: Ont efter lagning

ja visst är det konstigt att det gör ont.. men hon bedövade ändå, kanske eftersom dom bökade med tandköttet. Kan nog vara det som gör så bövelen ont ! har ont just vid den tanden, så tror inte det är någon tand bredvid
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
24 167
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 346
Senast: manda
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 654
Mat Jag tycker mycket om smörgåstårta, men det blir inte så ofta att jag vare sig köper eller gör. Undantaget när jag är i Egypten. Det har...
2
Svar
21
· Visningar
1 432
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp