Ont i öronen?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare marie ireholt
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 786
M

marie ireholt

Hej! Jag skulle ut med min welshponny idag. När jag tränsade,så började hon att backa och reagera väldigt oroligt tills jag kollade öronen. Då såg jag att det var lite "gegga" där.
Kan hästar få öroninflammation?

Sv: Ont i öronen?

om en häst kan få öroninflammation har jag ingen aning om :angel: men flugorna kan bita rätt elakt i öronen så det blir "sårigt/vätskigt" fort.

Ska jag försöka och tvätta med något i öronen? Tror det är flugor som har varit där.

tvätta mad vanligt koksalt, och smörj på något mjukgörande. det brukar hjälpa, jag har en som oxå brukar bli "hårt angripen" just i öronen när "luvan" åkt av ;)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Kollar här om någon mer haft häst som plötsligt blivit "vätskig" i hålrummen över ögonen. Det är en connemara i fint hull som rids...
Svar
0
· Visningar
223
Senast: jennylu
·
Kropp & Själ Tagit sista tabletterna Penicillin i morse som jag fick utskrivet för 10 dagar sedan pga öroninflammation. Hade lite feber då men den...
Svar
7
· Visningar
624
Senast: Kristall10
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 662
Senast: Liten
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
599
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka