Ont i sittbenen av sadlen??

My Horse and I

Trådstartare
jag har en Morris and Nolan pony flatback och är nöjd,men har problem med att jag får ont i sitt benen ,kan det vara av sadeln eller är det en kotknackare som gäller?? Har nån fått ont av M&N sadlar??

:crazy:

Sv: Ont i sittbenen av sadlen??

Jag som vanligen har en rumpa med bestämda åsikter och lätt får ridsår gillar M&N. Dock får jag brutala sår av Kieffer och Dominus. Det har troligen med hur du är byggd att göra. Dock kan jag säga att jag generellt får lättare ont och sår när jag rider i hoppsadlar och har korta läder. En mjuk dressyrsadel är det bästa!

Vette sjutton egentligen vad en kiropraktor skulle hjälpa till med i detta fallet. Såvida du inte har mer ont i ena sidan än andra för att du är sned.

Jag som vanligen har en rumpa med bestämda åsikter och lätt får ridsår gillar M&N. Dock får jag brutala sår av Kieffer och Dominus. Det har troligen med hur du är byggd att göra. Dock kan jag säga att jag generellt får lättare ont och sår när jag rider i hoppsadlar och har korta läder. En mjuk dressyrsadel är det bästa!

Vette sjutton egentligen vad en kiropraktor skulle hjälpa till med i detta fallet. Såvida du inte har mer ont i ena sidan än andra för att du är sned.

det är en flatback och ja, jag rider med kort läder eftersom jag har en yster unghäst med krut i ändan:grin:

Det bästa tipset jag kan komma på är en fårskinnspad, inte snyggt-men man blir inte så öm!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 342
Senast: Mogge
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 770
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 936
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka