ont i vristen

MCP

Trådstartare
För ungefär en månad sedan skadade jag vristen när jag var ute och sprang. Läkaren trodde att det var en inflammation i muskelfästet så fick några dagar sjukskrivning och antiinflamatoriskt. Fysioterapeuten (som jag var till för min rygg egentligen) trodde att det är ett uttänjt ledband, och att jag ska försöka stärka det. Jag då, tror ju inte att någondera av dem har fel, men tror inte enbart att det är detta. Hittade när jag sökte på nätet (jo, jag vet att man ska undvika googlediagnoser, men..) något som heter peroneal tendonitis/tendopathy, och det stämmer väldigt bra in. Både smärtbilden, hur det kan ha uppstått, ja i princip allt. Vad jag undrar är då om det finns någon som har någon erfarenhet av detta (vet inte det svenska namnet) som t.ex. hur länge det tagit att bli bra, om det finns något man kan göra för att påskynda läkningen o.s.v. Tacksam för alla svar... Och är lite trött, och skriver på mobilen, så jag har troligtvis glömt någon viktig detalj, så fråga bara i så fall :P
...börjar bli lite rastlös av att inte kunna springa.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp