Open Office för dumbies?

Zizzy

Trådstartare
Håller på med företagsekonomi och ska räkna grejjer, men förstår mig inte på programmet..
Kan inte exel heller, fick inte lära oss sånt i skolan som alla andra av diverse orsaker och nu har jag ingen att fråga..

help? :crazy:

Tex, hur man får bredare kolumner när man ska skriva text, eh, och återkommer har precis börjat pilla med programmet men fattar nada..

Sv: Open Office för dumbies?

Du kan dra i kolumnramen längst upp i bladet (dvs precis där kolumnerna går ihop). Om du dubbelklickar på kolumnramen så anpassar den sig automatiskt till hur det du lagt in. Men det fungerar inte så bra om du lagt in en massa text eftersom den då gör en enda rad av alltihop. Bättre då att bara göra kolumnen bredare genom att dra i den.

TACK:bow:

Altså, jag sitter och kikar på alla funktioner och börjar bli gråhårig..
Förväntas det att man ska kunna sånt här?:o

Jag hade gärna fått färg i vissa kolumner, rakt ner, så det är lättare att se vilken rad som är vilken, går det?

Sen lite bokförings hjälp hade suttit fint om någon orkar ödsla lite tid på lilla mig så vore det ytterst tacksamt!:bow::bow:

29889116.jpg
[/url][/IMG]
Våran lärare är säkert jätte duktig på vad hon kan, men har inte lyckats få fram sitt budskap riktigt..
SÅ....

VA faen, ska man inte skriva alla kostnader först i en kolumn,( IN/UT Debit/Kredit), sen VAD och sen in/ut moms?
ALtså ska försöka förklara, i första kolumnen, att det ska stå att det går in eller ut pengar, så amn ser direkt först vad det gäller?
SEN efter det, kassa-check-skulder osv?
Känns så konstigt och plottrigt det jag har gjort?
Och det är helt skrivet efter min kladd som jag gjorde i skolan i veckan..

Och nej, vi behöver inte göra det i datorn än, men det jag vill inte skriva på papper, blir så plottrigt och fult, och lika bra och lära sig på en gång..

YEYE fann funktionen färgsätta kolumner alldeles själv. *stålt som en tupp*

Nu ska jag bara komma på hur man räknar ihop det som står i en spalt..

Gråhårig, oh yes..

Och läraren som sa att detta var sååå enkelt på datorn.. :grin:

Det finns en utomordentlig hjälp inbyggd i programmet annars :angel:

F1 är en bra tangent att använda :idea:

WOW!:eek:

Tack.. :angel:

Gömmer mig under sängen en stund, och låtsas inte o mig när jag ligger här och skämms... :o

Det är lugnt!

Men F1 är en utomordentlig tangent, den öppnar hjälpen i nästan alla program.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka