Orimliga saker du är stolt över?

snow

Trådstartare
Detta är en spinoff på @niphredil s otroligt roliga tråd "Orimliga saker som stör dig?", naturligtvis. (Därav trådrubriken, som för att blidka språkpolisen nog egentligen borde ha varit "saker du är orimligt stolt över"?)

Med "orimliga saker du är stolt över" menar jag saker som du tycker är oerhört coolt att just DU klarat av/kommit på/lyckats med, men som ur andra människors perspektiv framstår som rätt alldagligt. Jag börjar!

Jag var precis på ICA och handlade ingredienser till ett kanelbullebak :d. Jag har en promenad på cirka 7 minuter till ICA och hade skrivit en prydlig liten inköpslista i mobilen. Kommer till ICA och inser att jag glömt plånboken! :rage: Enormt störigt, eftersom jag nu måste lägga totalt 14 extra minuter på att gå fram och tillbaka och hämta plånboken. MEN då kommer jag mitt ljushuvud på att jag har sett skyltar i kassan om att man numera kan betala med mobilen. Jag googlar upp lite info, laddar ner ICA's app, har naturligtvis glömt den sexsiffriga koden till "Mitt ICA", skickar ett sånt där "glömt lösenordet"-mail, byter kod, loggar in i appen, plockar ihop varor, scannar en QR-kod i kassan, skriver in min kortkod till ICA-kortet (den kan jag utantill) och DET FUNKAR. Jag har alltså sparat 14 minuter och en allmän irritation över min egen klantighet genom att vara övergrymt teknisk och problemlösningsfokuserad. Heja mig!

Vad är ni orimligt stolta över?
 
Att jag med gravidkrämpor och hormonstormar som 31-åring tog körkort. Jag växte upp i en miljö där ta körkort dagen man fyllde 18 var lika naturligt som att andas, men jag var livrädd för att köra bil och vägrade. Saknade aldrig att ha körkort men kände mig alltid dålig och feg som inte klarade av det som alla andra "bara gjorde".
 
Detta är en spinoff på @niphredil s otroligt roliga tråd "Orimliga saker som stör dig?", naturligtvis. (Därav trådrubriken, som för att blidka språkpolisen nog egentligen borde ha varit "saker du är orimligt stolt över"?)

Med "orimliga saker du är stolt över" menar jag saker som du tycker är oerhört coolt att just DU klarat av/kommit på/lyckats med, men som ur andra människors perspektiv framstår som rätt alldagligt. Jag börjar!

Jag var precis på ICA och handlade ingredienser till ett kanelbullebak :d. Jag har en promenad på cirka 7 minuter till ICA och hade skrivit en prydlig liten inköpslista i mobilen. Kommer till ICA och inser att jag glömt plånboken! :rage: Enormt störigt, eftersom jag nu måste lägga totalt 14 extra minuter på att gå fram och tillbaka och hämta plånboken. MEN då kommer jag mitt ljushuvud på att jag har sett skyltar i kassan om att man numera kan betala med mobilen. Jag googlar upp lite info, laddar ner ICA's app, har naturligtvis glömt den sexsiffriga koden till "Mitt ICA", skickar ett sånt där "glömt lösenordet"-mail, byter kod, loggar in i appen, plockar ihop varor, scannar en QR-kod i kassan, skriver in min kortkod till ICA-kortet (den kan jag utantill) och DET FUNKAR. Jag har alltså sparat 14 minuter och en allmän irritation över min egen klantighet genom att vara övergrymt teknisk och problemlösningsfokuserad. Heja mig!

Vad är ni orimligt stolta över?
Just samma gjorde jag häromkvällen, plockade ihop varor, skulle betala, hade glömt plånboken och agerade supertekniskt snille när jag laddade hem appen och lyckades både logga in och betala. Jag var så nöjd med mig själv att jag till och med försökte skryta lite för kassapersonalen över det, men de var måttligt imponerade. :confused:

Annars är jag omåttligt stolt över min längd. Jag växte extremsent(alltså riktigt, riktigt sent) och var alltid, alltid kortast i klassen. Nu är jag längre än de flesta och är orimligt, superlöjligt stolt över det. Vilken bedrift från min kropps sida och vilken upphämtning!:D
 
Igår kom jag till skolan och behövde ladda min telefon. Insåg att det enda eluttaget satt i taket och att min laddsladd var cirka en halv meter lång. Kom då på den supersmarta idéen att liksom bygga ett torn av ett broschyrställ + jacka + väska under eluttaget, så att min mobil kunde vila där under laddningen. Var tvungen att klättra upp på ett bord för att nå eluttaget pga av är kort. Lyckades utan att trilla ner och slå mig, och mobilen blev laddad.

Kände (känner) mig som ett mästarsnille.
 
Jag är oerhört stolt över att jag har kunnat be om hjälp och faktiskt tala om hur dåligt jag faktiskt mår. Och det beror inte bara på hur det senaste året varit.
Det är väl inte orimligt? Tycker det låter som en typisk jättebra rimlig grej att vara stolt över! :)
 
Deet kanske är töntigt? men jag blir enormt stolt när jag träffar gamla elever som lyckats integreras, skaffa jobb och lever ett gott liv i vårt land. Jag har varit delaktig till det. Inte i någon avgörande del men jag har bidragit.

Jag är också stolt när jag lyckas sätta avtryck i något sammanhang där jag deltagit. Allt enligt bästa vännens devis "att alltid göra skillnad". Om så bara flytta ett kommatecken i en skrivning - det skulle varit annorlunda om jag inte varit där.
:o
 
@tanten Det tänker jag inte heller på som något orimligt :D Jag blir så stolt och så galet glad varje gång någon av mina deltagare tar ett steg framåt i livet, oavsett vad det må vara. Visst är min del i det hela minimal, men jag är bara så stolt över att de kan.

Jag känner nästan för att skriva ett långt fluminlägg om att vi alla är människor och att jag är så oerhört glad över att vi kan finnas där för varandra, men det blir nog lite väl abstrakt.
 
Jag hör till dessa som aldrig riktigt lärde sig multiplikationstabellen och läser just nu matte 2 på komvux och ja hela mitt liv har jag varit värdelös på matte men igår så bad en klasskompis mig att se vad roten ur 81 var.... och jag kunde det i huvudet :D

att det sen är något jag borde lärt mig i typ mellanstadiet glömmer vi :angel:
 
Det är väl inte orimligt? Tycker det låter som en typisk jättebra rimlig grej att vara stolt över! :)
Rimligheten är helt okej egentligen. Men med tanke på min envishet är jag faktiskt orimligt stolt. Normalt sett hade jag sagt att det är inte så farligt, han är ju häktad och såren läker ju... Men jag tänker inte faktiskt inye göra så. Eller skämmas över att jag är 'svag' och mår rövdåligt ibland.
 
@snow Inte för att vara sån, men hur många minuter tog inte hela den proceduren? :angel::rofl:

Meeen, att knata fram och tillbaka är mer bortkastad tid (frånsett motionen) än teknikfixandet som är till nytta fler gånger. :up:

Haha, precis! Dock var faktiskt min kassörska lite imponerad över att jag lyckades mobilbetala, @Koltrast ; det var tydligen första gången för henne också. "Gud vad smidigt det gick!" sa hon när köpet gick igenom. Lite som två oskulder som trots bådas oerfarna tafflighet lyckas få till det :up:.
 
... och @tanten, jag hade varit skitstolt! Det är ju asstort att ha bidragit till att någon lyckas etablera sig i ett samhälle.
 
Att jag sparade 8000 kr och därmed min bils liv genom att lyckas byta ut kupéfläkten själv utan att behöva lämna in den på verkstad.Flera dagar tog det och förrutom silvertejp och youtube så krävdes det Blod, svett och tårar men bilen har klarat sig genom vintern .
 
Jag är orimligt stolt över relationen till mina barn :heart Att de känner att de kan säga saker och ting till mig utan att fundera. Jag är också stolt över att jag står för alla misstag jag har gjort i livet och inte försöker bortförklara eller försvara mig utan tar det för vad det är och erkänner att jag gjorde fel.

Jag är också orimligt stolt för att jag äntligen är på väg bort från sjukdom och elände och äntligen kan göra saker som för bara ett år sedan var helt omöjliga.
 
Detta var i julas, men fortfarande ett av de stoltaste händelserna i mitt liv!
Fick mina två barnkörer, totalt ca 40barn o årskurserna 1-5 (majoriteten gick åk 1-2) att gå i luciatåg på en julkonsert i kyrkan.

Luciatåget blev superfint, barnen ställde upp sig MYCKET bättre än när vi övat, sjöng för hjärtats lust och såg allmänt ut att ha jättekul :D

Att jag lyckades med detta efter typ fem körövningar är något jag är orimligt stolt lver fortfarande :D
 
Att jag sparade 8000 kr och därmed min bils liv genom att lyckas byta ut kupéfläkten själv utan att behöva lämna in den på verkstad.Flera dagar tog det och förrutom silvertejp och youtube så krävdes det Blod, svett och tårar men bilen har klarat sig genom vintern .

Detta är jag otroligt imponerad över!

Mvh, byter inte ens till vinter- eller sommardäck själv :o

PS. Är på temat förresten orimligt stolt över att jag kan fylla på spolarvätska själv! Att öppna motorhuven är för mig en seger. Ehehe. Torkarblad borde jag verkligen byta men får ångest bara av tanken.
 
Detta är jag otroligt imponerad över!

Mvh, byter inte ens till vinter- eller sommardäck själv :o

PS. Är på temat förresten orimligt stolt över att jag kan fylla på spolarvätska själv! Att öppna motorhuven är för mig en seger. Ehehe. Torkarblad borde jag verkligen byta men får ångest bara av tanken.
Jag byter inte däck själv heller. Det är värt pengarna.
 
Jag är orimligt stolt över att jag fick MVG i traktorkörning i gymnasiet :rofl:

Sen är jag också orimligt stolt över ett projekt jag drog igång på jobbet i somras, gravid och på en annan tjänst än min vanliga. Det gick jättebra och blev väldigt uppskattat!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp