OS-mästare i ”megaskandal” – låtsades ha dödlig cancer

Cancern tvingade Eric Lamaze att avsluta ryttarkarriären.
Men nu ifrågasätts OS-guldmedaljörens diagnos.
– Jag hade faktiskt cancer, säger Lamaze till Toronto Star.
 
Även missbrukare måste ta ansvar för att inte under flera år grovt bedra andra. Var det inte också tal om hans behandling av sina hästar för en del år sedan?
 
Även missbrukare måste ta ansvar för att inte under flera år grovt bedra andra. Var det inte också tal om hans behandling av sina hästar för en del år sedan?
Jag har aldrig hört något om hans behandling av hästar?
Pundare ja, men inget annat.
 
Även missbrukare måste ta ansvar för att inte under flera år grovt bedra andra. Var det inte också tal om hans behandling av sina hästar för en del år sedan?
Nej, inte vad jag kan komma ihåg. Det kan inte vara så att du blandat ihop honom med någon annan?

Det har varit droger, och pengar. Men vad jag vet har det aldrig varit något om att hästarna skulle ha behandlats illa. Du tänker inte på McLain Ward?
 
Nej, inte vad jag kan komma ihåg. Det kan inte vara så att du blandat ihop honom med någon annan?

Det har varit droger, och pengar. Men vad jag vet har det aldrig varit något om att hästarna skulle ha behandlats illa. Du tänker inte på McLain Ward?

Ja! Jag har ett hopplöst dåligt minne för namn, men det var McLain Ward och Lamaze hade bara dåligt rykte för sitt leverne runt hästarna
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det blev en kort sejour som förbundskapten för OS-guldmedaljören Eric Lamaze.
Svar
0
· Visningar
338
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter För fem år sedan fick OS-guldmedaljören i hoppning Eric Lamaze från Kanada beskedet att han hade en hjärntumör. Han fortsatte att tävla...
Svar
0
· Visningar
358
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Kanadas Eric Lamaze lägger stövlarna på hyllan efter att ha kämpat mot sin cancer i flera år. Nu väntar ett nytt uppdrag inom sporten...
Svar
0
· Visningar
437
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En pandemi kom och slog hårt på idrottsvärlden. Felicia Grimmenhag, 26, är en av de paradressyrryttare som skulle gjort sin OS-debut i...
Svar
0
· Visningar
297
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp