Oskodd bak?

Sv: Oskodd bak?

Min ponny: inte alls
Stor hästen: block halt

Det är jätte individuellt, bara att prova. Är hästen öm är det bara att slå på skorna igen.

antingen så blir de det inte, eller så blir de det. ;)en del blir så ömfotade att de inte vill gå, andra mindre.
Men hur som så ska du ju sko då givetvis, även om det bara är lite.

Jag vill alltid ha mina hästar skodda runt om eller barfota runt om. Även om de inte är uppenbart ömma när de bara är skodda fram kan ju minsta lilla ömhet göra att de avlastar lite bak och skjuter vikten mot fram, vilket ju är precis tvärt emot vad man vill att en ridhäst ska göra. Bättre om de trampar på obehindrat utan att bli rädda för att trampa på nåt hårt bak.

min unghäst gick oskodd bak tom förra sommaren och hon var inte märkvärt ömfotad sen när bakskorna åkte på blev det en hel annan häst :love:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har kämpat med vår häst i ett par år nu. I princip hela hästen är genomgången, nu är vi inne på om det är bakknäna som spökar... 2
Svar
29
· Visningar
2 331
Senast: Emiro
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete... 2
Svar
30
· Visningar
1 924
Senast: Noxos
·
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 236
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
542
Senast: Mearas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka