Bukefalos 28 år!

Otur för Sara Henrietta

Sv: Otur för Sara Henrietta

Jag har alltid undrat varför man skriver ut alla namn och en ensam stor bokstav mitt i alltihopa när man kort och gott kan skriva t ex Peter Eriksson.
 
Sv: Otur för Sara Henrietta

Jag har alltid undrat varför man skriver ut alla namn och en ensam stor bokstav mitt i alltihopa när man kort och gott kan skriva t ex Peter Eriksson.

För att det är hennes namn, medans Peter Eriksson heter "bara" Peter Eriksson, så därför skrivs inte mer än så?
Förstår inte alls vad som skulle vara så konstigt med det hela...

/Camilla
 
Sv: Otur för Sara Henrietta

Eh vadå? Var har jag skrivit att det är konstigt? Jag frågade varför allt det där skrivs ut. B heter hon knappast.

Malin Baryard Johnsson borde ju i så fall bli Malin B Johnsson.

Jag skulle även bli förvånad om hon kallar sig Sara Henrietta men det kanske hon gör. OBS! Jag har inget emot tjejen ifråga.
 
Sv: Otur för Sara Henrietta

Eh vadå? Var har jag skrivit att det är konstigt? Jag frågade varför allt det där skrivs ut. B heter hon knappast.

Malin Baryard Johnsson borde ju i så fall bli Malin B Johnsson.



Det handlar om listor i tävlingssammanhang, ex startlista, det kom inte plats att skriva Sara Henrietta Bergström Källström därav förkortningen.
Malins namn kommer plats men hade inte gjort det om hon hetat Malin Henrietta ja osv.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 172
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Hästnyheter Som fjärde ryttare i det svenska EM-laget avslutade Sara med fenomenala 34,2 straffpoäng och red in på en individuell femteplats. – Det...
Svar
0
· Visningar
402
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Sveriges största medaljhopp i dressyr missar EM på hemmaplan. Tinne Vilhelmson Silfvén och hästen Don Aurelio kommer inte till start...
Svar
0
· Visningar
430
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu står det klart att även B-provet som togs på den tyske hästen Samourai du Thot vid EM i fälttävlan är positivt. Tyskland...
Svar
0
· Visningar
422
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp