överben vad göra

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare speedygirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 991
S

speedygirl

Det är så att min ena häst har fått överben och jag undrar nu vad jag ska göra för att få gort dessa. Hon har en del på båda frambenen!

Sv: överben vad göra

Tyvärr går det nog inte att göra något åt det alls. Det är egentligen bara ett skönhetsfel dvs inget hästen lider av.

Sv: överben vad göra

hanna_shetland skrev:
Tyvärr går det nog inte att göra något åt det alls. Det är egentligen bara ett skönhetsfel dvs inget hästen lider av.

Inte helt sant. Oftast så lider hästen inte av överben, men det beror på vart överbenet sitter.

Liknande trådar

Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 844
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Undrar om någon vill o orkar dela med sig av sina erfarenheter av att få ut hästens livförsäkring om den varit tvungen att avlivas akut... 2
Svar
20
· Visningar
1 312
Senast: Murray
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
495
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 397

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka