Överta hemsideadress - till vilken kostnad?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare HemligaE
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 124
H

HemligaE

Vad är ett rimligt pris för att överta en hemsideadress?

Jag skall starta upp en privat hemsida, och har hittat ett namn jag gillar. Namnet är upptaget, men dock till salu.

Fick lite statistik från ägaren till adressen;

Total Hits: 10375
Total Files: 7395
Total Pages: 5025
Total Visits: 1179
Transfered KBytes: 85557
Total Hosts: 234

...................avg.......max
Hits per Day: 798 1338
Files per Day:568 873
Pages per Day:386 594
Visits per Day: 90 115
Transfered Kbytes per Day:6581 10907
Time per visit: 00:05:31

Pages per visit: 4.26
Duration per page: 00:01:19
Cache Hit ratio: 18.24%

Det säger inte mig ett dugg, är där mycket eller lite folk på sidan?
Begärt pris är 10 000 kr + att hon vill ha länk till sin nya hemsida i minst 6 månader.
För mig kändes det väldigt mycket, men det är kanske i den prisklassen det ligger? :eek:

Sv: Överta hemsideadress - till vilken kostnad?

Frågan är ju vad urlen är värd för dig? Statistiken (vet inte om det är unika besök eller alla besök?) är inget direkt att hänga upp i julgranen, och beroende på vad nuvarande webbsida har för inriktning jämfört med din så kanske du inte har någon som helst draghjälp av den heller? Kommer du tjäna in de där 10000 kronorna på kort tid genom denna url antingen rent ekonomiskt eller i andra värden? Kanske kan du lika gärna välja en annan ledig domän eller välja med en annan topdomän (.se, .net, .com)? Det är frågor du själv får ställa dig och ta ställning till.

Sv: Överta hemsideadress - till vilken kostnad?

10 loppor för en domän med 700 hits per dag i genomsnitt låter helt otroligt dyrt. Dessutom länka till hennes site i ett halvår... Har du provat att söka om namnet finns ledigt med någon annan toppdomän? Det finns ju en hel uppsjö nuförtiden, förr fanns det bara .com .org och .net :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka