Padd - dålig sadel?

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare alicen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 732
A

alicen

Ja kom att tänka på en grej - ridskole hästar har nästan alltid padd, medan privathästar mer sällan har det. Är det så att en padd gör att sadeln ligger bättre? Eftersom ridskolehästar ofta har varandras sadlar om de säljs m.m... Bara en tanke :P

Sv: Padd - dålig sadel?

Det finns väl många privathästar med padd också? Gelpadd vet jag inte hur vanligt det är, men det finns många med fårskinnspadd.

Sv: Padd - dålig sadel?

en padd gör ju en dålig sadel mindre dålig eller vad man ska säga. sen kan det ju också vara så att många har det för att det är snyggt (privatryttare) och ridskolor för att det sparar lite på hästarnas ryggar

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
646
Senast: Honey07
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: Sharpless
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 216
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka