Padd på dressyrtävling.

Sv: Padd på dressyrtävling.

Trådnappar lite, jag har en gelpadd och jag vet att jag får tävla med den men jag behöver padda upp under framvalvet - får man det?

som svar på båda frågorna : ja. "dämpande mellanlägg" som det heter i TR är tillåtna. hur de ska ligga osv finns det inga regler om bara de är under sadeln (alltså ej mellan sadel och ryttare) :idea:

okej! jag menade en som under sadeln! våran är svart typ skumgummi med tyg på är inte så märkbar. men då är det ju okej1

Nej men tamme tusan så trevligt. Vore ju tarvligt att när jag äntligen "vågar" mig ut att sadeln inte ska få ligga så bra som det går.

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
991
Senast: fio
·
Dressyr Ni som varit ute och tävlat LC-LB eller har haft möjlighet att kika på dessa klasser på tävling, hur ser det ut med nedsittning vs...
Svar
2
· Visningar
176
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
857
Senast: Smultron
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 768
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma
  • Valp 2025