Sv: Padd till bomlös sadel?!
Antar att du menar padd till bomlös.
Om de inte har gjort om den: NEJ, köp den inte. Undersidan är av plyschliknande material (vet inte riktigt benämningen), vilket gör att om man stryker materialet är det mjukt ena hållet och motsträvigt andra hållet. Detta material har/hade de lagt åt samma håll både på hö och vä sidan av padden vilket gjorde att den kröp så sakteligen, nä det gick ganska fort faktiskt, åt sidan och tog med sig sadeln så allt hamnade på sniskan.
Sedan iläggen har jag ganska svårt att tro att de ska vara tryckutjämnande. Det materialet ska från början vara samma som man använder i rullstolars sits men i mkt tjockare variant och under lite andra former. När iläggen hade värmts upp av hästen eller det räckte med en stund i sommarsolen så var de sladdrigare än en vanlig vojlock. I icke brukat skick så luras materialet ganska bra till att kunna motsvara förväntningarna att kunna tryckutjämna.
Det sades att den skulle dras tillbaka och en ny förbättrad version skulle komma. Men jag undrar jag. Ngn som kan kommentera eller dementera?
Min padd kostade 825:- men den har jag lämnat tillbaka.