Paddar till häst med långa ben?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Magini
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 024
M

Magini

Ni som har stora hästar med långa ben.. Vad använder ni för paddar? Tycker alla är för korta.. =( Jag lindar runt kotan och ganska högt upp, till knät. Jag tycker alltid att paddarna är några cm för korta.

Så, vad använder ni för paddar?! :confused:

/Magini

Sv: Paddar till häst med långa ben?

Paddar från GeKås! Säljs i 4-pack, men jag använder bara dom långa... Finns i marinblått med vit insida, och rosa med vit insida! Funkar helt OK för dom pengarna!

Diana

Jag använder eskadrons långa paddar, funkar jättebra tycker jag!

eskadrons paddar funkar på frambenen, bak så har jag jacsons kopior som jag klipper av några cm.
eskadrons långa blir tyvärr allt för höga...

Lindar bara med BoT (nattlindor, alltså! :p) och de finns ju i flera storlekar.

kanske ska tillägga att det är ridlindor jag pratar om... till stalllindor så har jag två set equiline megapaddar och ett set från jacsons. jacsons är faktisk helt okej, inte like bra kvalitet men lite tunnare än eql så dom är smidigare att linda med.

Tack alla för era svar... Nu har jag fått lite tips!

Centaur: Jag menade oxå som ridpaddar. Inte stallpaddar...

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 544
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 711
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31