paden kortare än sadeln (bomlös)

Comfort

Trådstartare
Mina Torsion ilägg är ca 5 cm kortare än sadeln (soffkuddemodell), måste jag skaffa annan padd nu eller går de använda så länge eftersom det ändå mest blir tryck mitt under?

Sv: paden kortare än sadeln (bomlös)

Beror ju lite åp hur det ser ut, men i och med att du inte ska sitta på bakvalvet eller framvalvet bör det inte göra något. Du kan ju också justera padens placering under sadeln så den ligger mitt under sadeln och inte är alldeles för kort baktill...

jag gjorde just så, chansred och det gick bra, hästen protesterade ingenting iaf:D

Jag behöver dock padda upp lite mer med liggunderlag tänkte jag, och tänkte då göra de längre och ha de närmast hästen på ett schabrak och sen iläggen över (jag ska sy som en interpad)

Bättre att ha tvärtom, ha det bästa materialet mot hästen (dvs paden) så jämmnar det ut tryckskillnader bäst. Ska du fixa och trixa med paden skulle jag rekommendera att du köper skito shims som du kan klippa till och limma fast. Det blir bäst resultat och ger bra tryckfördelning.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Småbarn Ville skriva mindre, men det gäller bara längden, inte vikten eller något, så fick bli kortare. 🙈😅 Hur som, vi var hos BVC i går, på 6...
Svar
14
· Visningar
1 438
Senast: Araminta
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 522
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 247
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka