Påhittiga katter.

F

frazze

Har 2 kullsyskon på snart 3 år. Honan är otroligt duktig på att öppna de flesta dörrar, både in och ut :crazy:. Hankatten har sen en tid tillbaka lärt sej att spola i toan. Problemet uppstår genom att syrran öppnar dörren och han spolar i evigheter om man inte kommer på dem:confused:. Låsa dörrarna är ingen bra idè eftersom hon river upp dem. Tips önskas. De är båda utekatter.
 
Sv: Påhittiga katter.

Hm svårt dilemma.. Har de något önskemål när de öppnar dörrar och spolar i toaletten? :p
Typ mat? rent vatten? ren låda? osv.

Annars kanske det går att göra dörren mer trögöppnad, kanske sätta handtaget/låsanordningen upp och ner eller ändra spolsystem om det går..
 
Sv: Påhittiga katter.

De har fri tillgång till torrfoder + färskfoder morg/kväll, nytt vatten flera ggr/dag och lådan fixar jag varje dag, den har de bara använt nu under vintern. Problemet med att vända handtagen är att hon ger sej inte utan river i sönder dörr + listor. De är med mej när jag går skogspromenader med hundarna och grejar här hemma, leker mycket med hundarna och är ute och tar möss, fåglar och ekorrar:(. Tycker de är mycket aktiverade av oss och sej själva. Vintern har ju inneburit både mycket snö och -30 så de har ju varit inne mer än vanligt.
 
Sv: Påhittiga katter.

Har de någon form av aktivering inomhus då? Typ klösträd, leksaker och sådant. Min mer-inne-än-ute-katt blev hux flux väldigt destruktiv, men sen hon fick ett klösträd har hon lagt av med det mesta av det destruktiva.

Om du vill skydda dörrarna så kanske det hade funkat att sätta på en tjockare läderyta på dörrarna.
 
Sv: Påhittiga katter.

Klösbräda, klätterträd, kartonger mm finns att busa med + att de leker MYCKET med hundarna. Den här vintern är nog orsaken till det mesta, det är bara att gilla läget tills våren kommer;). Tack för att du kom med olika förslag.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hallå där.! Har en liten fråga angående en ca 10 år gammal kastrerad hankatt. Det är så att han någon gång i veckan går på sin...
Svar
5
· Visningar
1 312
Senast: mandalaki
·
Övr. Katt Nu vet jag inte riktigt vad vi ska göra längre med katterna, jag och sambon. Vet ju hur bra Buke är på detta med problemlösning så jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 789
Senast: Asko
·
Övr. Katt Har en honkatt och en hankatt, båda kastrerade på 2 respektive 3 år. Vi har haft båda sen de var kattungar, men honkatten föddes upp på...
Svar
3
· Visningar
1 444
Senast: Cornelia
·
Övr. Katt Jag studerar till sadelmakare och hästen har musklat om sig i ryggen = en del av dem passar inte för tillfället = nu har jag flera...
2
Svar
26
· Visningar
2 342
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp