Bukefalos 28 år!

paint shop pro

S

sucka

någon som kan klippa ut en bild åt mig i paint shop, så att bakgrunden kommer bort och bara det viktiga kommer med?
 
Sv: paint shop pro

Alltså, vill du veta hur man gör det i det programmet, eller vill du få det utfört av någon? Om någon gör det åt dig, varför spelar det då roll i vilket program man gör det i?

I PSP så kan man göra så här:

1. Öppna bilden du ska jobba med.
2. Välj "Lassotool", och ställ in på "point-to-point" på tool options. Ställ in feather på lagom nivå (feather är hur "luddig" övergång mellan det urklippta objektet och bakgrunden man vill ha. Man får prova sig fram till vad man tycker är lagom, men oftast blir 3-6 pixlar lagom.)
3. Klicka dig runt objektet som ska friläggas, hela vägen runt. När du nått hela vägen runt så dubbelklickar du en gång för att göra det till en markering.
4. Gå sedan på Selection > Invert. Nu är omgivningen markerad. Tryck på delete så försvinner bakgrunden.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Fick en/ett prickblad av min mamma som inte mått så bra. Min gissning, baserat på hennes övriga växters status, är att hon vattnat den...
Svar
2
· Visningar
381
Senast: Gnist
·
Gnägg Det var i en annan tråd jag fick lära mig att det vita på en skäck är brist på pigment och inte någon skimmelgen(?). Spännande! Sedan...
Svar
18
· Visningar
1 664
Senast: Time Lord
·
Trädgård & Växter Snart är det vår, och med våren kommer gräsklippningen igång. Vi hade en robot förra året, men den orkade inte med hela gräsmattan. Vi...
2
Svar
20
· Visningar
977
Senast: sthu
·
Skola & Jobb Jag sitter och tittar på antagning.se men är osäker på vad jag ska söka. Var inne på att läsa till journalist men hittar bara enstaka...
2
Svar
36
· Visningar
2 044
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp