Bukefalos 28 år!

pålle får skav...

O

_otursbarn_

av mina skänklar.. :crazy: han hade värsta såret.. asså inte där min häl är utan där vaden är :crazy: vet inte hur detta hänt..iof så fåller han just nu.. men vad ska jag göra?:confused:
 
kan du inte ha ett skritttäcke på honom då? då lär de väl skydda lite? :confused:
 
Behöver inte vara att han får skavsår. Har varit med om en kompis som kom och var stolt över sina nya ridvantar, Men redan första dagen hon använt dom, var det eksem på halsen.
Så det kanske hjälper om du anväder något annat på fötterna när du rider. Hoppas att det löser sig!

Mvh

Camilla
 
Samma här. Har inte hänt med denna hästen förren den här vintern, pälsen är bortskavd men inget sår.
Har även hänt en sommar förr när jag red en annan häst.
tycker det är konstigt att det hänt både sommar och vinter, påt vå olika hästar som inte fått skav innan. Den hästen som fick på sommaren fick aldrig mer efter det.
 
okej.. smörjde in med hästsalva och så ska jag tvätta det idag igen å ha på ny salva.. :) å så får han stå tills såret är läkt :(
 
Min pålla börjar få sin päls lite bortskavd på ena sidan av mina skänklar :crazy:
Hon är klippt, så jag tror det är därför.
 
Är du 100 på att det är dina skänklar? Undrar bara för så har min häst med, bara det att han är inte riden på lääänge, däremot har han täcke och det fick han skav av precis vid skänkel läget :D.
 
jo det kan ju iof vara täcket oxå.. men han fick det såret efter en tur i skogen.. (en lugn tur) har just nu en sadel som itne passar så bra så jag rider mest barbacka :smirk:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
795
Senast: Fazeem
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
307
Senast: sweep
·
  • Artikel
Dagbok Håller på att vänja in mig på ny medicin och mår sådär helt ärligt. Vet att det kan ta några veckor men det känns som jag har fått typ...
Svar
0
· Visningar
518
Senast: miumiu
·
Hundhälsa Har skrivit här tidigare om min hund som fått en knöl på typ bakre hälen/knät (när jag googlar anatomin så verkar det heta typ tarsus)...
Svar
0
· Visningar
595

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp