Panik! Vad köpa till studentska?

athena_arabians

Trådstartare
Mina jättegulliga bekantas mellandotter tar studenten imorgon med tillhörande studentmottagning osv. Nu kom hon och bjöd in mig till sagda tillställning.

Vad sjutton ska jag köpa?! Kassan är tämligen begränsad men det går ju inte att komma tomhänt. Jag vill verkligen uppvakta henne, bekantingarna och deras barn är enormt trevliga.

Det enda jag vet säkert om intressen är ridning.

Hilfe! :crazy:
 
Ngt från Marc Jacobs ;) funkar typ alltid i den åldern. Ett armband eller örhängen kanske?
Typ detta gillar studenter/kidz:

marc-jacobs-enamel-logo-disc-hinge-bracelet-cream
 
Har du Ur&Penn i närheten? De har just nu väldigt bra priser på sina silversmycken, de hade väldigt söta armband, tex med evighetstecknet på för 98kr. Jag köpte ett gäng såna till mina studenter.
 
Smycken brukar gå hem, annars skulle jag kunna tipsa om Vår Kokbok, oavsett om man är duktig på att laga mat eller aldrig har gjort det själv så är det väldigt bra med en grundkokbok när man flyttar hemifrån. Kanske inte den roligaste presenten men sånt man faktiskt uppskattar allt mer med åren. ;)
 
Jag har en standardgrej till blivande studenter - de får en kylväska - fylld med diverse saker. Den som jag var på mottagning hos förra fredagen fick ett picknick-kit med filt, regnponchos - ett par muggar och en termos. Allt inköpt på Clas Olsson till ett facilt pris
 
Smycken brukar gå hem, annars skulle jag kunna tipsa om Vår Kokbok, oavsett om man är duktig på att laga mat eller aldrig har gjort det själv så är det väldigt bra med en grundkokbok när man flyttar hemifrån. Kanske inte den roligaste presenten men sånt man faktiskt uppskattar allt mer med åren. ;)

Bra förslag. Det blir som sagt en sväng till stan imorgon så jag ska se vad de har. Förra gången jag var in på bokhandeln var jag inte imponerad, de har börjat med en massa krimskrams istället för böcker :meh:

Presentkort!
Kanske ska hon eller har flyttat hemifrån?
Uppskattas nog alltid och går att få tag i med kort varsel. ;)

Också bra förslag men jag vet inte tillräckligt om hennes övriga intressen förutom hästen. Bor hemma fortfarande och planerna för vad som händer är oklara (för henne själv också misstänker jag ;)).

Tack så mycket för förslagen allihopa, jag ska klura på vad jag ska hitta på över natten :up:
 
Jag har en standardgrej till blivande studenter - de får en kylväska - fylld med diverse saker. Den som jag var på mottagning hos förra fredagen fick ett picknick-kit med filt, regnponchos - ett par muggar och en termos. Allt inköpt på Clas Olsson till ett facilt pris

:up: Det finns en Clas i Falun också ;)
 
Jag är visserligen 26, men skulle nog imte uppskatta en kokbok :p har säkert närmare tio kokböcker själv, nästan aldrig kollat i en enda, google är mim bästa vän när det gäller matlagning! Jag skulle nog bli glad av nästan vad som för övrigt, nån fin themugg med nåt gott the och en chokladask är ju väldigt enkelt och inte så dyrt :)
 
Mina jättegulliga bekantas mellandotter tar studenten imorgon med tillhörande studentmottagning osv. Nu kom hon och bjöd in mig till sagda tillställning.

Vad sjutton ska jag köpa?! Kassan är tämligen begränsad men det går ju inte att komma tomhänt. Jag vill verkligen uppvakta henne, bekantingarna och deras barn är enormt trevliga.

Det enda jag vet säkert om intressen är ridning.

Hilfe! :crazy:


Presenkort på SF-Bio - typ 250 kr så blir det två biobiljetter?
Picnic-korg, ungefär som @cirkus skrev om?
En Live It-upplevelse som hon väljer själv?
Fina ridhandskar?
Smycke funkar ju alltid, men tenderar att försvinna i massan...

Jag fick mest pengar i cash när jag tog studenten - vilket uppskattades! Men det är ju en lite trist gåva att räcka över på plats. Fin vas? Ett set vinglas? Salladsskål?
 
Presenkort på SF-Bio - typ 250 kr så blir det två biobiljetter?
Picnic-korg, ungefär som @cirkus skrev om?
En Live It-upplevelse som hon väljer själv?
Fina ridhandskar?
Smycke funkar ju alltid, men tenderar att försvinna i massan...

Jag fick mest pengar i cash när jag tog studenten - vilket uppskattades! Men det är ju en lite trist gåva att räcka över på plats. Fin vas? Ett set vinglas? Salladsskål?

Ja, jag tänker också att ett smycke kanske kommer att försvinna lite sas. Särbon tyckte en flaska av något alkoholhaltigt, lämpligast bubblande :D

Jag hoppas på inspiration när jag kommer in till stan helt enkelt :)
 
Ja, jag tänker också att ett smycke kanske kommer att försvinna lite sas. Särbon tyckte en flaska av något alkoholhaltigt, lämpligast bubblande :D

Jag hoppas på inspiration när jag kommer in till stan helt enkelt :)
Bubbel praliner och presentkort inslaget i cellofan eller i fin presentpåse fungerar alltid och är bra om man har en tajt budget :-)
 
Ja, jag tänker också att ett smycke kanske kommer att försvinna lite sas. Särbon tyckte en flaska av något alkoholhaltigt, lämpligast bubblande :D

Jag hoppas på inspiration när jag kommer in till stan helt enkelt :)
Förra året gav jag en flaska bubbel (ca 90 kronor, men det kan vara rätt utplockat på bubbelavdelningen så här års) till ett kusinbarn. I år gav jag en flaska bubbel och en femhundring till en student som jag har en närmare relation till. Enbart bubbel funkar finfint, tycker jag, och blir inte dyrt.
 
Jag skulle nog inte ge bort någon alkohol, de brukar florera ganska mycket sådant ändå :)
Det jag har gett bort i present har ofta varit korgar eller lådor med "bra att ha"-saker, sådant man kanske inte tänker på att man behöver när man har ett eget hem, typ potatisskalare och osthyvel (jisses va jag svor över att jag inte tänkt på att köpa sådant när jag flyttade hemifrån, haha!).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • GVFÖ 2024
  • Flytta eller ej?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp