Bukefalos 28 år!

Parad tik, flytningar

JagKanske

Trådstartare
Min tik har parats och dom kan få flytningar från vecka 3 står det men upptäckte precis att när hon var ute och kissade nu så var där som en droppe från hennes vulva och jag torkade bort det och det liknade en flytning, ytterst lite gul, annars helt genomskinlig och luktfri. Hon går in i vecka 2 idag om hon nu blev dräktig.

Hur är era erfarenheter kring detta, kan dom få flytningar såhär tidigt? Är det bara en vanlig som inte har något med eventuell dräktighet att göra?

Och om någon undrar så ska hon till sin uppfödare för att ha kullen där och jag ska prata med uppfödaren om detta men vill också höra andras erfarenheter.
 
Min tik har parats och dom kan få flytningar från vecka 3 står det men upptäckte precis att när hon var ute och kissade nu så var där som en droppe från hennes vulva och jag torkade bort det och det liknade en flytning, ytterst lite gul, annars helt genomskinlig och luktfri. Hon går in i vecka 2 idag om hon nu blev dräktig.

Hur är era erfarenheter kring detta, kan dom få flytningar såhär tidigt? Är det bara en vanlig som inte har något med eventuell dräktighet att göra?

Och om någon undrar så ska hon till sin uppfödare för att ha kullen där och jag ska prata med uppfödaren om detta men vill också höra andras erfarenheter.

Det kan komma så tidigt, men håll lite koll för säkerhetsskull. Dräktighetsflytningarna är genomskinliga och luktfria.
 
Precis, ser ut som rå äggvita :)
Det kan komma så tidigt, men håll lite koll för säkerhetsskull. Dräktighetsflytningarna är genomskinliga och luktfria.
Okej tack för era svar! Det ytterst lilla gula tror jag är från kisset då, för annars var det som sagt helt genomskinligt och luktfritt. Såg ut som rå äggvita som du sa.

Det känns ju bra att det förhoppningsvis är tecken på dräktighet och inget annat, även om det kom såhär tidigt. Ska fortsätta hålla koll så får vi se om där syns något på ultraljudet om 2 veckor :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 516
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
3 207
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 417
Senast: geting
·
Övr. Hund Jag har varit i valpletartaget i ungefär 9 månader med ett avbrott pga att vi köpte hus och flyttade under senvåren. Jag har under...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 674
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp