parning, kanin

Smurfoff

Trådstartare
parade min kanin idag .. hon morrade liksom när hanen hoppade upp men flytta sig inte utan bara morrade. dom parades några gånger men hon verkade inte intreserad utan bara låg still och morrade. och hanen var inte trött eller nånting och sen brydde han sig inte om henne för när han närmade sig henne så började hon att morra och då backade han...

tror ni att de kan ha tatt?

Sv: parning, kanin

Hur lät hanen då när han var klar ? Om hanen uttrycker ett kort knorrljud alldeles efter parningen så betyder det att han lyckats, dvs fått utlösning. Kaninhonor kan knorra mot hannen då hon blivit parad upprepade gånger och sen fått nog. Om det lyckas eller ej återstår att se.

hanen lät inte...men hon började bädda i buren dagen efter parningen . är de ett tecken ?

Hon är nog skendräktig... Oftast så brukar dom börja bädda när det är någon vecka/dag kvar till att ungarna kommer (29 - 34 dagar).

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
5
· Visningar
505
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 191
Senast: __sofia__
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 318
Senast: Bison
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
438
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka