Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag får det inte heller till 73.Hur i hela fridens namn kan svaret på bilden härunder bli 73?? Har sett den bland ett par bekanta på fb och jag fattar inte alls. Någon som kan förklara svaret?
Helt lost nu. Vart ser du två kvastar och stjärnor? Överst har hon ju en av varje.3+5*14
På ett ställe är det två kvastar och på ett är det två stjärnor.
Tredje raden blir 3 eftersom det är två kvastar på ett ställe (som man tydligen ska se om man kollar noga). På sista raden är det två stjärnor. Så då blir det 3+5*14.Jag får det inte heller till 73.
första raden blir 15 men häxan där håller trollspö och kvast så det blir 15-7-4= 4
Andra raden blir 7 och tredje 4.
sista 4+4x7= 32 (eftersom man tar x före + om det inte finns parentes).
Mitten på tredje raden och sista på sista raden.Helt lost nu. Vart ser du två kvastar och stjärnor? Överst har hon ju en av varje.
Det är typ "skugga" när det är dubbla stjärnor eller kvastar. (Sneaky fuckers.)Helt lost nu. Vart ser du två kvastar och stjärnor? Överst har hon ju en av varje.
Haha så dumt, räknas det som gånger då? Eller plus?Tredje raden blir 3 eftersom det är två kvastar på ett ställe (som man tydligen ska se om man kollar noga). På sista raden är det
Tredje raden blir 3 eftersom det är två kvastar på ett ställe (som man tydligen ska se om man kollar noga). På sista raden är det två stjärnor. Så då blir det 3+5*14.
två stjärnor. Så då blir det 3+5*14.
ok så kvasten är 3, häxan 4 och trollspöet 7.Tredje raden blir 3 eftersom det är två kvastar på ett ställe (som man tydligen ska se om man kollar noga). På sista raden är det två stjärnor. Så då blir det 3+5*14.
Nä häxan är ju 5. 45/3=15. Minus 7 för stjärnan och minus 3 för kvasten.ok så kvasten är 3, häxan 4 och trollspöet 7.
3+4x14=59 så det stämmer ändå inte.![]()
Plus, det är ju antalet.Haha så dumt, räknas det som gånger då? Eller plus?
Visst ja, räknade häxan på gamla värdet utan dubbletter.Nä häxan är ju 5. 45/3=15. Minus 7 för stjärnan och minus 3 för kvasten.
3+5*14 blir det då.
Ursäkta kass förklaring, sömnmedicin![]()
Håller med. Det var en liknande sådan där man skulle se att häxan höll en kvast eller liknande och om (när!) man missade det så skulle man lägga upp på sin status att man förlorat mot namnet på den som lagt upp frågan. Jag hade ju inte förlorat mot den personen för den personen hade inte skrivit frågan och hade heller inte klarat den eftersom man skulle lägga upp den som straff och säga vem man ”förlorade mot”.Stör mig sjukt mycket på att så fort nån svarar rätt så ska svaret raderas, så det ska pågå i flera dagar där folk gissar fel om och om igen och inte får veta svaret. Och folk som lägger upp det verkar jätteroade av att vännerna inte fattar. Jag kanske bara är tråkig men jag är inte road.
3+5*14
På ett ställe är det två kvastar och på ett är det två stjärnor.
Stör mig sjukt mycket på att så fort nån svarar rätt så ska svaret raderas, så det ska pågå i flera dagar där folk gissar fel om och om igen och inte får veta svaret. Och folk som lägger upp det verkar jätteroade av att vännerna inte fattar. Jag kanske bara är tråkig men jag är inte road.
Häxan har i sista ekvationen blivit av med kvasten och trollspöt.