påsklilja

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Djur92
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 994
Sv: påsklilja

nä jag tror inte det i alla fall...min pålle tog nämligen en tugga av påskliljorna i dag och ännu har han ju inte blivit dålig i alla fall:crazy:

Här är en lista med giftiga växter för häst:

Följande växter kan vara direkt giftiga för hästar:
Stånds, Vattenstånds, Stenkorsört, Korsört, Fingerborgsblomma, Fräken, Örnbräken, Sprängört, Odört, Falsk palsternacka, Munkhätta, Johannesört, Smörblomma, Buskar och häckar: Idegran, liguster, Rhondodendron, gullregn, tuja.
Robinia, buxbom och järnek.

Jag har för mig att smörblomma bara är giftigt i större mängd? rätta mig om jag har fel:p

Dessutom brukar inte vare sig hästar eller kor äta de växter som är giftiga...

KL

Jag tänkte på det där med smörblommor. Jag har nämligen hört att torkade smörblommor inte är någon fara, har jag hört rätt?

M-oaa

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 183
Senast: Mint
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En häst föll plötsligt ihop död under ett testlopp på Solänget i Örnsköldsvik helgen som var.
Svar
0
· Visningar
73
Senast: Gunnar
·
Hästvård Nu har min häst varit in och ut ur kliniken flertalet gånger utan resultat. I starten på mars svällde vänster fram rejält och hon blev...
Svar
14
· Visningar
509
Senast: Mirtai
·
Hästvård Hej. Vår häst gick på bete i fredags, idag när vi tog in han så visa han inget men vid ridningen så va han såååå trött, efter så...
Svar
7
· Visningar
697
Senast: matson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Jobba som veterinär
  • 12 kvm utbyggnad?

Hund, Katt, Andra Djur