Pass på lokal tävling?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Pontiac
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 153
P

Pontiac

Hejsan!

Behöver man visa upp passet på Lokala tävlingar? Jag har inte fått mitt pass än, skickade in det i december men har inte fått det.
Kan man tävla ändå?

tacksam för svar!

Sv: Pass på lokal tävling?

Ja det måste du. Vi skickade också in några av våra då, o vi har inte heller fått dom än...

Jag tror att det är så att ryttarens licens,grönt kort,mätintyg,chip,vacinering måstes visas för sekritariatet.Häst lincens behövs inte på Lokal...Är inte säker :p

Stämmer bra :p Hästlicens behövs bara från regional, alltså inte på lokal, klubb inbjudn mm.

Pontiac skrev:
Hejsan!

Behöver man visa upp passet på Lokala tävlingar? Jag har inte fått mitt pass än, skickade in det i december men har inte fått det.
Kan man tävla ändå?

tacksam för svar!

Passet behövs inte för att tävla, det är främst till för att man ska kunna följa hästens medicinering genom livet. Om det är en ponny måste den vara registrerad, vara chipmärkt och ha mätintyg. Om registreringen sker i samband med passansökan måste du ju ha fått passet (registreringsnumret) för att få ut mätintyget.

Är det ridhäst kan du tävla ändå. Det är som sagt inget krav för att få tävla.

Lycka till !

så jag ska ha med mej (jag har en storhäst): Vaccinationsintyg, ryttarlicens, grönt kort, chip nummer och medlemskort.
på en lokal tävling??

Chipnummer har jag aldrig hört någon fråga efter??
Medlemskortet behöver du inte heller ha med dig, för du kan inte lösa licens om du inte är medlem i klubben.

Licens, vaccinationsintyg och grönt kort.
Glöm inte heller att du måste ha en egen nummerlapp med dig.

lundsbo skrev:
Chipnummer har jag aldrig hört någon fråga efter??
Du ska kunna visa att hästen/ponnyn är chipmärkt om någon vill kolla!

Ingen av våra tävlingshästar är chipmärkta och det behövs inte heller.
På ponnysidan pratades det om att chipmärkning skulle bli obligatoriskt men jag vet inte vad som bestämdes.

lundsbo skrev:
Ingen av våra tävlingshästar är chipmärkta och det behövs inte heller.
På ponnysidan pratades det om att chipmärkning skulle bli obligatoriskt men jag vet inte vad som bestämdes.

Ponnyn ska vara chipmärkta fr o m i år, men däremot så har man inte så stora möjligheter att kolla chipmärkningen på klubbarna. Men om det görs så ska man bevisa att hästen är chipmärkt.

:bow:
Jag har även läst (ridsport eller förbundets hemsida kommer ej ihåg var...) att det kan komma att göras stickkontroller på tävlingar. Vem som gör det vet jag ej dock!

Ponny ska från i år vara chipmärkta om de ska tävlas. Stickprover av detta kommer förbundet att göra är det sagt, och då har de med sig utrustning för att kunna läsa av chipet. På ponnyns mätintyget ska chipnumret stå så det kan kollas mot ponnyn. :)

På ridhästar finns idag inget krav på chipmärkning. :cool:

jag har ju en storhäst, som är chipmärkt. behöver inte jag ta med mej chipnummer till tävlingen då för att det inte finns någon lag på att hästen ska vara chipmärkt??:confused:
så jag behöver inte ta med varken pass eller chipnummer till lokal tävling för storhäst?:confused:

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
970
Senast: fio
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
577
Senast: Ramona
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt... 2
Svar
39
· Visningar
1 449
Senast: Bison
·
Tävling Jag letar efter bra musik att tävla till, i detta fallet är det islandshästgrenen Gæðingalist men jag tänker att tråden kan fungera även...
Svar
7
· Visningar
332
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka