Passande färger till fux?

Iggie

Trådstartare
ska köpa nya läderprodukter till min fux och skulle vilja ha lite inspiration när det gäller färgvalet.

jag menar inte att vara fånfäng men man vet ju hur i iögonfallande det är när ett ekipage kommer in på banan med en häst och utrusting som har en snygg matchning.
givetvis är god riding huvudsaken, men ett stilrent ekipage ger ett gott första intryck tycker jag. och jag menar vem vill inte se lite extra tjusig på banan? :d

nyfiken på vad ni har för tips och åsikter.
lägg gärna upp bilder på en snyggt "klädd" häst (gärna fux). ;)

Sv: Passande färger till fux?

Min x-tremt rödhårige fux:love:har svart läder.....jag har nog "klätt" honom i nästan alla färger på övrig utrustning. Färgen spelar inte så stor roll,bara man inte blandar hej vilt.

Mörkbrunt är snyggt!

Såhär:
amerigo.jpg

Jag hade en rödbrun nyans på min medisfux, tycker att fuxar passar i de flesta bruna nyanser, men inte i svart... har dock inga bilder på denna dator... :)

Mörkbrunt så klart! :love:

Har liknande färg som bonita4, men knävulster, sits och bossor är i ljusbrunt. :d

min fux (bläs, halvstrumpor bak) har mörkbrunt läder, träns med nosgrimma mot det lite bredare hållet. Shabraket jag brukar ha är beige med brunt kantband.

Önskar jag även hade bruna stövlar och kavaj men de e tyvärr svarta då de hängt med sen min "svarta" period med förra hästen

Jag tycker att du kan ha träns, sadel och annan läderutrustning i antingen svart, tobacco eller brunt. Det kan även passa med vissa mer orangea toner på läderprodukterna.

Som färg på schabrak skulle jag ha valt marinblått, olivgrönt, beige och mörkbrunt. Svart och vitt fungerar också. INGENTING som är rött/rosa.

Jag tycker att mörkbrunt är snyggast men även tabacco kan funka... det beror lite på vilken nyans hästen är i också iof! Men jag röstar för mörkbruna saker.

Jag har både svart och brunt till mina fuxar, tycker de passar i vilket som:

(Ber om ursäkt för muppiga bilder)

Ceriserosa :D Eller inte.

Grönt tycker jag är fint, särskilt oliv eller mossgrönt! Och andra naturfärger som brunt och beige.

Jag har nougat/ljust rödbrunt till min fux :laugh:
Bilder:
81640_1212081468.jpg

29048_1212411592.jpg

Hade inte bättre bilder xD

svart sadel och träns.
brunt schabrak och bruna lindor.
och mindre positiv häst. :D

20746737.jpg

samma häst, men ljus-ljusbeige!

21664585.jpg

ljusa färger och naturfärger är kanon till fuxar.

mörkbrunt om det är en dressyrhäst, rödbrunt/tobacco om det är en hopphäst.

Jag har mörkbrunt till min, lädret alltså. Och grått på schabrak etc.

Jag tycker dock INTE om 'orangea toner' på fuxar, som när mörkbrunt läder är fodrat i ljusare läder, som har lite orangeton.

Men smaken är som baken =)

Jag har svart utrusning på min grabb, här matchat med marinblått schabrak & benlindor:
21716465.jpg

Jag håller med du angående orange. Mörkbrunt är fint men jag har själv svart till min fux för det är mest praktiskt.

Liknande trådar

Utrustning Ja som endel vet så kommer det en liten fuxdam till mig i vår. Det jag undrar nu är: Vilken färg ska man undvika på utrustningen...
Svar
10
· Visningar
2 209
Senast: ricca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Bästa länet för häst?