Sv: Passar denna sadel nån av hästarna?
Häst 1:
Har tidigare haft Prestige Doge samt Stübben Artus CS på han, men de vart för smala, så sålde de. Stübben upplevde jag som för böjd på han.
Har sedan testat allt jag kommit över, men de flesta har vart för smala då jag har haft svårt att hitta "riktigt" breda sadlar. De gånger jag mätt hans rygg har han hamnat på ca 105 grader.
Har testat County men var gamla modellen samt att den nog var minst en strl för smal, den ruggade pälsen men det kan säkert bero på att den var för smal?!
Har testat en Jeremy rudge, men den var för smal, kommer ej ihåg vilken bomvidd, ruggade inte pälsen.
Testade annan modell på Stübben, tror det var Siegfried II men upplevde den för smal, ruggade dock ej pälsen¨.
Haft Thorowgood på han, funkade bra men inte för mig, Alldeles för bred i sitsen för mina höfter.
Wintec blir för böjd i rätt strl, dock tyckte "sadelutprovaren" att jag kunde ta en size mindre och använda mig av en kilpad då dert kunde vara så att han hade mkt fett runt manken som kunde förvilla?? Vem skulle gå på det? *suck*
Samma med de Bates jag testat.
Haft en sadel jag lånade en period som hette Sandringsham, som passade både mig och hästen, men vet ej om det existerar längre?! MKT skön var den iaf.
Haft en Wintec sport ett tag, men den e i nuläget på tok för smal, och den låg väl sisådär.
Bilderna är dock inte up to date. kan försöka fixa nyare, då dessa e ca 3år gamla.
Bild på hur ryggen blir på ett ungefär vid arbete
samt uppställd