Passar västen mig?

MaRomer

Trådstartare
Snälla såga mig inte=/..

Testade nästan varenda väst de hade i affären och tyckte absolut bäst om denna! Har ridit med en nästan likadan och den var lika "lång" i ryggen som denna e.

Bilder kommer här:
20627763.jpg

20627762.jpg

20627760.jpg

Kommentarer om märket undanbedes då det är onödig fakta för min del:) Så skicka ett PM om ni undrar något om västen!

Senast ändrad:
Sv: Passar västen mig?

Tilläggas kan att ja ej spännt västen utan bara satte på mig den. Så kan spänna den nästan helt, runt midjan. Fattas ca 1 cm på varje sida.

det märket kan du ju inte ha!

skoja bara, jag tycker att den ser ut att passa fint, se till att du kan röra dig, och prova att sitta i en sadel med den så att den inte slår i bakvalvet.

lyckat till!

Jag tycker den ser för kort ut. Ska inte säkerhetsvästar nå ända ner till svanskotan? :confused: Det är iaf vad jag lärt mig och fått höra...

Det vore väl önskvärt att de ska gå ner över svanskotan men i praktiken är det omöjligt. Då får man stå i lätt sits hela tiden eller ha en riktigt platt sadel utan bakvalv.
Ska man använda västen regelbundet vid varierad ridning så var iaf jag tvungen att ha en väst som inte gick ner över svanskotan.

Provade en "lagom" lång väst men den tog i bakvalvet, trycktes upp och skavde därmed i armhålorna.

Provsitt sadlar när ni provar västar!!

Svarar år maromer till alla

Jag tycker att västen sitter bekvämt och gick runt med den o den satt ok. Men har ej testat att sitta i en sadel ännu,
denna modell är lika lång som min kompis väst, som jag har provridit med. jag har en annan modell hemma som de i affären sa skulle passa dock slår denna emot sadeln och åker upp. Jag använder västen vid hoppning och uteritter.

Tack för era svar, ska provrida denna imorgon :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Ceta
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 450
Senast: Mabuse
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 267
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 160
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Krävande föräldrar
  • Tandfen utan kontanter
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur