passier sohn hannover ps baum psp gr III

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare fjordinghanna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 4 337
F

fjordinghanna

någon som vet något om denna sadel, det är en hoppsadel ? jag har en sån men hittar inte så mkt info om den på internet. Vad kan den vara värd, den typ bara hänger hemma så kanske säljer den. Dock är knävulstrena borttagna och de är ett litet hål i ena kåpan som ska lämnas in på lagning. Det står made in germant west så jag antar att den är gjord innan 89.

ska försöka lägga ut bild men jag vet inte riktigt hur man gör det.

Sv: passier sohn hannover ps baum psp gr III

PSP GR III har jag aldrig hört talas om, men den kanske ser ut so en PSL, som de flesta äldre Passierhoppsadlar gjorde?

ja den ser typ ut som en psl. kollat på deras hemsida tänkte om det fanns någon sök funktion på deras äldre sadlar där men icke. Hur lägger man ut bilder här i tråden?

Lägg upp bilden på en hemsida, kolla egenskaperna på bilden, kopiera in hör och lägg till
efter.

Skriv till passier så får du svar på dina frågor!
Uppge numret som står inpräglat på sadlen,så tar de fram när den är gjord!
Har haft en sadel som var märkt så(för länge sedan) och den tror jag var gjord 1964,men fortfarande i mkt gott skick!
Det var en gammal hoppsadel med stöd,men inte helt lik PSL;möjligen en föregångare!
Det är dock samma bom (PS),vilket är den bästa bom Passier gjort!

Jag hade innan en PS baum (tror jag den hette), hoppsadel iaf. Den köptes begagnad i början på 90-talet (jag vet alltså inte exakt hur gammal den är), och jag sålde den för typ 2-3 år sen o fick 4500 för den. Den va i mkt bra skick, men visst har de ändå högt andrahandsvärde.
Ska tilläggas att jag sålde den till en butik (inbyte), hade jag sålt den privat hade jag kanske fått 6-7000.

64a !!!!

Woooaaaww...och jag som tycker min från juli-70 är gammal....

Och jag fick svar inom någon dag när jag mailade till Passier och uppgav serienumret...

Jag har en PS Baum som jag försöker sälja.
Har annonserat på flera ställen, men det är inget intresse alls!
Det kanske är lite tur om man får sålt? Att rätt ska läsa annonsen menar jag?!

fixat lite bilder

(URL=
URL]

Senast ändrad av en moderator:

Du kanske borde skriva med i annonsen att bommen är ändirngsbar? Sen 40 år tillbaka kan man ändra bomvidden på alla Passiers sadlar.
Sen så är en misskött sadel svårare att sälja än en som är välskött....

prova nu då , de är länkade tror jag

Tycker du ska skicka iväg ett mail till Passier, dels för att fråga om åldern, dels för att fråga om den går att ändra bomvidden på..

Min FICK jag, men då behövde den lagas och stoppas om..allt som allt ca 1800:-

Skulle jag hamna i den situationen igen att jag behövde en ny beg sadel skulle jag hellre köpa en Passier i gott skick för ca 3 000:- än en ny för samma pris..

Och jaa, jag har en mycket begränsad budget att röra mej med...men jag vet också att jag hittar en sådan hos Charlies...

den var ju inte så vacker :angel: men ett par tusen kanske du kan få, förutsatt att bommen är hel och stoppningen bra.

Nr som står längst ner på kåpan är serienr, maila Passier för uppgifter.

Ändringsbar bom med i annonsen?! Det kanske är en idé! Tack för tipset! :bow:
Kommer nog hänga ut den för försäljning i en butik som mot provision säljer begagnat.

Att sadeln är välskött har jag tagit med i annonsen. Likaså att den har "papper", dvs sitt "personnr", samt att jag är enda ägaren.
Lika bra att upplysa hugade spekulanter att man är pedant med sina grejor, det skadar ju inte! :D

jag har fått svar från passier nu!
PSP, jumping saddle
Size: 17.5"
Tree width: 27,5 cm (medium)
Color: olive
Built: 12/77

haha inte så konstigt att den inte passar min fjording. Passier sadeln ingick när vi köpte en häst för 8 år sen..

Färg oliv? Olive brukar ju vara en grönaktig färg! Men det var den inte väl?

PS-bommarna brukar automatiskt höja priset litegrann, de är SUVERÄNA.

Sen är ju idag en sadel som inte är vid per definition svårsåld :angel: men..

Under några år på slutet av 70-talet kunde man få även andra sadelmärken än Stübbens Parzival i OLIVE :) :) :)

Varför vet jag inte..konkurrans kanske...

Senast ändrad:

jag tycker att sadeln är brun, tror det brukar kallas redwood , men säger passier att det heter oliv så är det väl det?? :crazy: skumt

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vad har ni för klösträd?
  • Akvarietråden V
  • Dalmatiner

Hästrelaterat

Tillbaka