• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mannis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 205
M

mannis

Jag skulle vilja veta så mycket som möjligt om Passier sadlar i första hand dressyr modell.
Bomvidder, hur lång anläggningsyta, vilken typ av ryggar den passar och vad de ligger på för ca pris.
M vH Mannis

Sv: Passier

Hade en Passier flatback innan. De är iaf mkt bra i kvaliteten! Sålde min för 4000 el 4500 (kommer inte riktigt ihåg!) för 2 år sen. Då köptes den begagnad i början av 90-talet så den hade ju några år på nacken!
Min häst är ganska lång i ryggen o ngt hög manke, men den låg bra på henne. Trivdes bra i den, men den va kanske lite för hård för min smak o sen att det var för stora klossar på den. Men det va ju en flatback oxå så...
Men som sagt, mkt bra kvalitet!

Sv: Passier

Jag har en Passier Comet FS (dock till salu), alltså en hoppsadel. Men det är ju samma typ av bom. Passier passar häst me ganska rak rygg, isär om det är kilbossor. Det brukar gå att välja kilbossor eller ej. Dom har cutback, men trots det så finns det INTE plats med en hög och Lång manke i vidare än normal bom. Framvalvet blir för lågt. Det är därför jag måste sälja min. Kanalen är lagom bred, men inte så bred som på Prestige och Albion. Tror bomvidden går från 25-31. 27 är normalbom. (Ungefär som en stubben 31)

Det främsta plusset med Passier är ju kvaliten, att dom håller i måååånga år, och att bommen går att ändra. Sadlarna är väldigt välarbetade. Dock så kostar det, min sadel ligger runt 20.000kr...

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 229
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 663
Senast: morgaine
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 075
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka