Patentskon

juvelen

Trådstartare
Vad tycker ni om den skon? använder ni den, och varför?

patentsko.jpg

Har funderat att använda den kombinerad med sula på min häst med traktspricka. Att man kanske klipper bort den delen där sprickan är.
patentskofix.jpg

Sv: Patentskon

har faktiskt aldrig sett denna sko. Är det en aluminiumsko eftersom du pratade om att klippa bort en bit? känns inte så hållbart på en ridhäst....

Ja det är aluminium. Det är en travare som ska ha den under lopp.
Ringskon som han har nu blir för tungt och då fungerar inte travet i högre farter.(bred 6 mm med spång+sula)

glömde visst skriva att det var en bred järnsko+spång den som han har nu.

Vanligtvis går han med smala 6mm järnskor fram med tunn blå sula, bak går han med elitskon "racing" och en svart tunn gummisula.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
32
· Visningar
2 491
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
818
Senast: Amk
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 413
Hästvård Jag har i flera år funderat på att testa kula i livmodern till Nelly, och frågade veterinären idag kring pris osv. Men jag skulle gärna...
Svar
1
· Visningar
307
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023