PDFconverter

TantAgda

Trådstartare
Jag är i behov av en PDF converter.
Den ska i första hand kunna konventera jpeg filer. Gratis är att föredra men en liten summa pengar kan vara ok.

Vad rekommenderar ni?

Vad använder du för bildbehandlingsprogram (om du gör det)? I Photoshop kan man ju spara filer som PDF.

Annars kommer det ju upp många ställen att göra det online om man googlar. Måste det vara ett program på datorn?

Inget bildbehandlingsprogram inblandat, det är jpeg filer med text som ska konverteras. Inscannade dokument.

Googlade lite också och hittade ett par jag kikade på, men bara program som ska laddas ner till datorn.
Vågar inte chansa på första bästa då det är jobbdatorn det gäller.

Vi har Adobe reader installerat, hittade att det ska gå konventera filer där men var då tvungen att registrera mej. Vet nån ifall det kostar nåt?
Hann inte kolla vidare på det i em..

www.freepdfconvert.com

Den använder jag, helt gratis, lätt som en plätt! MEN jag kan bara göra en eller två åt gången, sen måste jag antingen betala eller vänta några timmar. Gör man bara nån enstaka är det helt ok.

Svårt att säga hur många vi ska göra, kan bli allt från 1 i veckan till 5 om dagen men det borde gå att lösa genom att sprida ut över dagen.
Ska titta närmare på den imorrn, tack för tipset!

Jag är i behov av en PDF converter.
Den ska i första hand kunna konventera jpeg filer. Gratis är att föredra men en liten summa pengar kan vara ok.

Vad rekommenderar ni?

På den dator där jag inte har photoshop eller Acrobat använder jag PrimoPDF. Gratis och fungerar bra om man bara behöver konvertera.

Nu kanske problemet är löst för TS men här är en bra gratis variant, Soda PDF Converter:
FREE Software to Convert to PDF files
Completely FREE and fully functional. No limitations.
Convert module requires registration.

Och om man läser denna postning idag innan midnatt, så kan man hämta hem hela Soda PDF 8 Standard (lifetime license) som har konverteraren som modul från Giveaway-club.com
Jag har testat en jpg->pdf och det fungerade.

Jag använder zamzar.com för konvertering när jag får filer av en typ som min dator inte kan öppna. Där kan man även konvertera text- och bildfiler till pdf.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag drunknar i skärmtid; jobbar framför en skärm hela dagarna, slösurfar ledig tid på jobb och hemma. Nu känner jag att det räcker...
Svar
5
· Visningar
432
Senast: nullo-modo
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
561
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
303
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
327

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka