Nallen Trådstartare 3 Okt 2009 #1 Jag har hört att det ska finnas något alternativ till kalk i botten på en bädd. Det ska minska ammoniaklukt mm. Någon som vet vad jag letar efter? Hur mycket kalk använder ni som använder kalk?
Jag har hört att det ska finnas något alternativ till kalk i botten på en bädd. Det ska minska ammoniaklukt mm. Någon som vet vad jag letar efter? Hur mycket kalk använder ni som använder kalk?
Alexandra_W 3 Okt 2009 #3 Sv: Permanentbädd Precis som redan sagts är det nog stalosan du tänker på. Dock, jag har inte märkt ngn effekt alls med kalk, med stalosan eller med ingenting alls, så numera kör jag utan något alls i den vägen faktiskt.
Sv: Permanentbädd Precis som redan sagts är det nog stalosan du tänker på. Dock, jag har inte märkt ngn effekt alls med kalk, med stalosan eller med ingenting alls, så numera kör jag utan något alls i den vägen faktiskt.
C Canoó 3 Okt 2009 #4 Sv: Permanentbädd Jag använder Stalosan och det tar bort kisslukten. Man känner på lukten så fort det är dags att lägga på ett nytt lager.
Sv: Permanentbädd Jag använder Stalosan och det tar bort kisslukten. Man känner på lukten så fort det är dags att lägga på ett nytt lager.
sweep 3 Okt 2009 #5 Sv: Permanentbädd i mitt stall har vi foderkalk. en sån påse (25kg tror jag det är) per box