Pessoabett

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _Mimmii_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 834
Sv: Pessoabett

Om man använder de största ringarna längst in så borde det väl ha samma effekt som ett vanligt enkelt bett.Eller?

_Mimmii_ skrev:
Hur starkt är ett pessoa bett om man har på största ringen?

Lite häv blir det ju eftersom man sätter sidostycket i den ringen ovanför så lite starkare/skarpare än vanligt men inte mycket...

Okej vad bra :) :) Då kan jag ju rida med mitt pessoa på största ringen utan att få dåligt samvete :D :D

_Mimmii_ skrev:
Okej vad bra :) :) Då kan jag ju rida med mitt pessoa på största ringen utan att få dåligt samvete :D :D
Eller... så har du ett vanligt tränsbett! :idea:

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 096
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Någon som sålt på eller besökt SSHL (Sveriges största hästloppis) och fått sålt mycket, dvs har det varit mycket folk? Funderar på... 2
Svar
21
· Visningar
1 154
Senast: Liten
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 240
Senast: dukie
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 218
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025