Piab sadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hoppla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 2 794
H

hoppla

Hej!
Såg en annons om en Piab redline hopp, 16,5 svart i bra skick till salu för 5500:-. Undrar om någon vet ifall det är dyrt eller normalt pris? Vet någon vad en sån kostar/kostade ny? Har ingen aning om hur många år den är...
Tacksam för svar då jag måste betämma mig fort!
Hoppla

Sv: Piab sadel

hoppla skrev:
Hej!
Såg en annons om en Piab redline hopp, 16,5 svart i bra skick till salu för 5500:-. Undrar om någon vet ifall det är dyrt eller normalt pris? Vet någon vad en sån kostar/kostade ny? Har ingen aning om hur många år den är...
Tacksam för svar då jag måste betämma mig fort!
Hoppla

Tyvärr så vet jag ej nypriset på den då den såldes. De tillverkas tyvärr inte mer.

Har en 17'' likadan själv, vilken är helt underbart skön att rida i.
Den har hållt i många år och jag är nog den 4-5 ryttaren som har den. Nu passade den inte ultimat på mina hästar så jag har köpt en annan sadel men ungponnyn rids i denna nu.

Är helt enklet skit skön!
Däremot så tycker jag att priset är lite högt kanske?

På min är lädret helt i toppskick för att ha vart med om en hel del ridning.

När jag hade min ute på annons så vart jag erbjuden 4 för den och fick MASSA svar, de verkar vara poppis. Beslutade mig för att inte sälja då trots allt.

De annonser som jag sett på piab redline, flatbackmodellen vet inte om det finns i någon annan modell också, så har de legat mellan 2-3 tusen endast.

Dock så tycker jag att det är en helt underbart skön sadel. Har ingen själv för tillfället... dock så skulle jag lugnt kunna köpa en beg om jag var ute efter en ny sadel. Är bland den skönaste sadeln jag suttit i, bra läderkvalité också.

Tack!
Ja jag tycker 5500 låter mkt oxå, tråkigt för då blir det nog ingen affär för jag tror inte hon är villig att gå ner så mkt... Ska bara ha den till ponnyn jag har hemma på utbildning och sen får jag sälja den igen och då vill man ju gärna få tbx pengarna, nästan iaf...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från... 2
Svar
21
· Visningar
5 061
Ekonomi & Juridik Jag har svarat på en annons om en medryttarhäst. Hästen verkar jättefin och jag är sugen på att rida den. Man betalar en peng för att...
Svar
17
· Visningar
2 790
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 205
Senast: kma
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 160
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Dressyrhingsten Skyline to B.