Pigg, glad men plötslig "anorexi/bulemi"

Flikar in att en hund faktiskt kan svälta sig utan att klassas som sjuk. Därför avråder jag ALLTID från att vänta ut hunden.

Man kan byta mat, eller minska antalet utfodringar. Ibland handmata. Vissa klarar sig utmärkt på att äta en gång om dagen. @IngelaH

Jo, mamma brukar försöka handmata och det finns numera torrfoder som alternativ. Men det passar inte herrn. Jag får se om jag kan hitta något annat torrfoder att smyga in, utan protester från mor och far. De tycker att man borde kunna vänta ut honom. Det gjorde vi på katterna emellanåt när vi öppnat tre olika burkar och katterna bara blängde förebrående på oss.

Mor och far tyckte att jag daltade med hästen också när jag åkte 6-7 ggr om dagen för fodring och mellanmål sista två åren i stället för att vänta ut. Hon äter när hon är hungrig.... Men så när pappa fick följa med mig, när jag varit från stallet fem v på grund av höftledsbyte och betalat stallägaren extra för att denne skulle tillskottsfodra av det foder som stod i flera tunnor i stallet (jag hade köpt på mig det mesta i foderform och hade tydlig mängd utskriven) och hästen såg ut som ett vandrande skelett och fodertunnorna var orörda sen jag lämnade stallet innan sjukskrivningen när vi kom dit: Då var det ingen som klagade längre på att jag alltid var i stallet. Utan då hände det att pappa stannade till, när han åkte förbi eller gick ut med hunden, för att fodra på.
 
Äh, va inte så PK! Jag får ju inte sälja hemslaktat kött och det finns en gräns för hur mycket fårfärs jag kan äta själv. Perfekt vintertid att hiva ut en hel död tacka i hundgården ;) (Även om Fridolf vägrar äta innan kroppen är sval och de andra har sargat den så det inte syns vem det var)
Torrfoder :love:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag jobbade i Torsdags, lämnade hunden hos mamma innan jobbet vid 11-tiden. Hundarna fick då sin mat och Mollan åt med god aptit, sen...
Svar
2
· Visningar
1 157
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Jag som bara skulle ta en omplacering för att ägaren skulle flytta och det var panik. Jag har fått en misshandlad och vanvårdad krabat...
Svar
11
· Visningar
1 769
Senast: Blueberry
·
Hundhälsa blir så trött, ledsen och beskymmrad. Detta blir ett lång och kanske något virrigt inlägg Min fina fina vän dras med en hel del rädslor...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 885
Senast: Sezziyanen
·
Hästvård Jag bor ute på landet med min sambo, en liten villa precis vid en grusväg. Då hade vi inga egna hästar, men 2 hundar. Förra vintern gick...
2
Svar
28
· Visningar
4 569
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp