Bukefalos 28 år!

Pinnacle-problem...

C

cissiny

Vi har ju använt Pinnacle Studio 8 tidigare, men gått över till Windows Movie Maker då Pinnacle är så himla buggigt *suckar*. Måste ju ända använda Pinnacle för att få in videos i datorn, men all redigering har vi gjort i WMM de senaste månaderna.
Nu sitter vi med en stor video, för stor för WMM. Går bra att öppna i Pinnacle men vi kan omöjligt "render" (vad det nu heter på svenska) som mpeg. Så fort man klickar på "Make Movie" så hänger sig programmet, kommer upp en felruta från Windows.

Vi har XP Home på den aktuella datorn (specialdator för framförallt musikskapande etc), visst vet jag att många skulle tycka att vi skulle ha ett annat operativsystem.

Vi har naturligtvis lusläst Pinnacles support och även laddat ner och installerat en uppdatering som skulle fixa den här typen av problem (långt ifrån första gången det händer...).

Datorn är omstartad, pigg och frisk utan virus, men samma sak händer hela tiden...

Något förslag på vad man kan göra? Filen är 25-26 GB som avi, vi vill ju göra om den till mpeg.

Stort tack på förhand!

Mvh Cissi
 
Sv: Pinnacle-problem...

Hej Cissi.
Känner ingen problem, använder själv Pinnacle som ibland kan bråka och speciellt version 8 verkar vara ett riktigt slarvversion eftersom de flesta som använder Pinnacle så är det just version 8 de har problem med.

I WMM så går det importera från DV kamera så Pinnacle behöver du inte ha till det.

Nu till problemet.
Problemet är att WMM har en viss begränsning och det kvittar om det är Home eller Pro version eftersom WMM är tänkt att först och främst använda av privatpersoner som inte gör så stora filmer.

Det finns gratis program som man kan använda som Pinnacle och WMM fast har aldrig testat det och tycker det är för begränsad det program jag tänker på.

Ska du konventera om från avi till Mpeg på hela filen eller bara delar?

Här är två gratis program som kanske kanske fungerar (Har bara testat den först och inte så stora filer som 25-26 GB AVI)

http://www.tmpgenc.net/e_main.html
http://members.cox.net/beyeler/bbmpeg.html

Det finns en del andra program fast jag vet inte riktigt hur bra det är och så är det Trialware så det kan ha begränsningar.

Testa i så fall denna, har jobbat en del i det och är väldigt bra och vad jag minns så är det bara tidbegränsning men endå fullt utrustad

http://www.pegasys-inc.com/en/product/tp.html
 
Sv: Pinnacle-problem...

Tack Laban!

Sambon testade ett av programmen du tipsade om, minns inte vilket men kan kolla, det funkade jättebra!

Stort tack för hjälpen!

Sökte på IDG om Studio 8 och vi är absolut inte de enda med problem... Verkar vara ett extremt buggigt program, tyvärr fanns det liknande klagomål på IDG om Studio 9 också... (och 7).

Mvh Cissi
 
Sv: Pinnacle-problem...

mm tyvärr för Pinnacle är ett bra program
 

Liknande trådar

C
IT & mobiler Vi brukar normalt använda Pinnacle Studio 8 för att göra egna videos, i mpeg-format. Slutresultatet blir bra, men Pinnacle är så ruskigt...
Svar
1
· Visningar
941
Senast: pinkyman
·
G
  • Låst
IT & mobiler Jag har en Olympus digitalkamera som det går att filma små snuttar med. När jag tankar över filmerna till datorn så hamnar de i...
Svar
9
· Visningar
14 020
Senast: Stalker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp